Arkadaşlar, 12. Haftada kontrole gittiğimizde doktorumuz tarama testleri konusunda detaylıca bilgilendirdi. Testlerin güvenirlik oranının %80 olduğunu, kesin sonuç için amniyosentez veya fetal dna testlerinin yapılabileceği ancak bu yola gidilirse hemen hemen 1000de 1 düşük veya fetüs ölümü yaşandığı bilgisini aldık kendisinden. Daha önce de ablamın hamileliğinde 2 li test sonucu yüksek çıktığından amniyosentez yaptırmış, testi verdiğinin 2 sonrası bebeğinin kalbi durmuştu ve mecburen bebek alınmıştı. Bu zorlu süreç sonrası hastaneden sonucu aldıklarında bebeğin gayet sağlıklı olduğunu öğrendiler ve psikolojik olarak uzun süre suçluluk duydu. Benim de önümde böyle bir örnek varken ve doktorum detaylıca bilgilendirmisken eşimle beraber bu testleri yaptirmama kararı aldık. Çünkü down sendromu 800 doğumdan birinde olabiliyor. Ve anne karnında kesin tedavisi yok. “Ben engelli çocuk bakamam” diyenlerin testleri yaptırmasıni anlayabiliyorum ama bu konu hakkında yeterli bilgisi olmadan test yaptırıp bebeğini kaybedenlere üzülüyorum. Belki test yaptırmadığım için şuan farkında değilim, belki benim bebeğim down doğacak ama hiç önemli değil, annesi olmamı o seçti ve duam sağlıkla gelmesi yönünde. Onu kaybetme riskini göze alamam. Demem o ki, test yaptırmadan önce iyi araştırmak ve iyice detaylıca düşünüp öyle karar vermek gerek. Sizin düşünceleriniz neler?