Doğum hikayemi yazmak sonunda banada nasip oldu,darısı tüm isteyenlerin olsun inşallah.
Gelelim hikayeme🤗
Oğluşumla Hamileliğim çok rahat geçti,hiç kusma ,mide bulantısı yaşamadım.Normal doğum olsun çok istemiştim,o yüzdende hep hareketli olmaya çalıştım.33.haftadan itibaren bebeğim hep 2.3hafta önden gitmeye başladı ve haftasına göre kiloluydu.doktorumda bana yavaş yavaş sezeryan yolu gözüktüğünü söyledi.Hiç çatı muayenesi olmadım,38.haftamda 4kilonun üstünde olunca sezeryan günü aldık artık.39+0 da yani 25Aralık sabah yatışım yapıldı.Hiç korkmamaya çalıştım ve sakindim,bebeğime kavuşmaya odaklıydım sadece🤩
Belden iğne için cenin pozisyonu yaptık ama hiç acımadı,damar yolu ondan daha çok acıyor inanınki.ilk midem bulandı,söyledim hemen iğne yaptılar,zaten hemen ılık ılık bi his ve çok rahatlamış gibiydim.çekeleştirmeleri duyuyosunuz ama sıfır acı.10dk içinde oğluşum geldi,o heyecan,o mutluluk hiç bişeyde yokmuş gerçekten.silip hemen yanağıma verdiler.pespembe,yumuşacıktı ve çok güzeldi 😍Oğlumu odaya gönderdiler benim dikişlerim fln bi 20dk daha sürdü,odaya çıkarttılar ve oğluma kavuştum.hemşire ilk meme tutturmayı yaptırdı,oğlum memeyi tuttu ama sütüm 2gün gelmedi,mecbur mama verdik.
ilk ayağa kalmak zordu,ve kalktığım gibi oturdum yapamıcam dedim,sanki tüm organlarım bacaklarımın arasından akıp gidicek gibiydi,kalkıncada bulantı ve kafamda uçuşan yıldızlar, ama zorda olsa yaptım ve birdaha hiç oturmadım.hep ağrı kesici vurdukları için ağrı yoktu ama oturup kalkmak çok zordu ,gazımı ve büyük tuvaletimi çok rahat yaptım,evde kayısı ve kuru üzüm kompostosu yapıp götürmüştük onun Çok faydası oldu.Ertesi gün fotoğraf çekimimizde çok iyiydim,saçımı makyajımı yaptım,kendimi iyi hissettiğim için çıkmak istedim,normalde 2gece kalıcaktım.eve gelip duş aldıktan sonra sağ göğsümün altına giren fena bir krampla acile gittik ve dayanamıyordum.keşke o gecede kalsaydım dedim🙄o kramp iyileşme sürecimi uzattı,sağ tarafıma yatıp kalkamadım ve felç oldum sandım o yüzden sol tarafımdaki dikişlerimi zorladım daha hala acıyo😔sıcak su torbası ve kramp ilaçlarıyla 10günü zor geçirdim.sezeryan sonrası bende hiç baş ağrısı bel ağrısı yapmadı ama BÖyle bi kramp yaşadım.Her acı öyle böyle geçicektir ama önemli olan çocuğumun sağlıklı olması.
oğlum 4.040 gram Doğdu bu arada,2gün önceki kontrolde 4.350demişti dr.
Tavsiyelere gelicek olursam depend çok rahattı,ilk odaya çıkınca kesinlikle gecelik giymekte fayda var.
Toplamda 17kg aldım ve hiç çatlağım olmadı,bol su içtim ve farmasinin aynısefa kremini kullandım sadece.
Doğumdan sonra eve geldiğimde sadece 5kg vermiştim zaten bunun 4kg bebişti 😬
10günde 10kg verdim yine bol su ve emzirme ile.7kilo da gider inşallah 😬yani kiloları hiç dert etmeyin,çok hızlı gidiyor,sadece bebeğinize odaklanın derim🤗
Rabbim herkesi hayrlısıyla kurtarsın ve kolay doğumlar versin inşallah😍🥰