Sabah post açmıştm ama gören olmadı. Kendimde B grubu streptokok bakterisi olduğunu öğrendim. Benim idrar kültürümde görüldü. Sürekli idrar yolu Enfeksiyonu olan biriyim hamilelikte de yakamı bırakmadı… Suan enfeksiyon polikliniğine yönlendirildim…böyle bir testi çoğu doktor yapmıyor ama lütfen yaptırın erken tanı çok çok önemli normal doğumda bebeğe geçebiliyor lütfen ihmal etmeyin amacım korkutmak değil tedbirli olmanız için…
Gebelerde GBS taraması 35-37. haftalarda yapılmalı. Kültür çubuğu ile vajen ve rektumdan örnek alınır. Test 24-48 saat içinde sonuçlanır.
GBS taraması pozitif çıkan kadınlar taşıyıcıdır. Antibiyotik ile tedavi edilmemiş GBS taşıyıcısı kadınların doğumda enfeksiyonu bebeklerine bulaştırma ihtimalleri 200 de bir. Grup B Streptokok Enfeksiyonu Erken Bulguları
Doğumdan sonra birkaç saat içinde belirir
Solunum problemleri, kalp ve kan basıncı düzensizlikleri
Bağırsak ve böbrek problemleri
Sepsis, pnömoni (zatüre) ve menenjit en sık komplikasyonlar
Erken bulgu veren bebekler acilen damar yolu ile antibiyotik verilerek tedavi edilmeli.
Grup B Streptokok Enfeksiyonu Geç Bulguları
Semptom ve bulgular doğumdan sonra bir hafta veya birkaç ay içinde ortaya çıkar
Menenjit en sık komplikasyon
Geç oluşan GBS erken oluşan kadar sık değildir.