Yaşadığım bütün sıkıntılı günleri çok şükür geride bıraktım. Burda doğuma girdiğimde bana dua eden etmeyen herkesin ne dileği varsa Allahım gönlüne göre versin inşallah 🤲🏻
Hamileliğim psikolojik açıdan benim için oldukça zordu. Önce kanama. Sonra detaylıda ortaya çıkan kalpte parlaklık, böbrekte büyüme sorunu. Ve son ayda gelişim geriliği ve su fazlalığı. Bendeki sorunları saymıyorum bile ☺️
Ve doğum zamanımız geldi çattı. Hamileliğimin başından beri bel ve kasık ağrısı yaşadığım için doğumun son günlerinde yaşadığım bel ve sırt ağrılarını önemsemedim. Ama şiddetini arttırıp, sancı araları kısalınca acile gittim ama nstde bişey yok. Bebek gayet iyi durumda. Sezaryan olacağım için ayın 30una gün almıştım. Ama oğluşum beklemek istemedi ve 28inde birden suyum geldi. Açıklık kontrol edildi ebe tarafından 4cmdi. Beni kınayanlar oldu mu oldu. Onca ağrı çektin 4cm açıklık var ne die normal doğurmadın diyenler oldu ama umurumda değil.
Ve oğluma kavuşma anı. Spinal oldum. İnanın kolumdaki damar yolu daha çok acıttı. Sonra zaten anestezi doktorumun söylediği gibi bacaklarımdan aşağıya sıcaklık indi ve bir kaç dakika sonra doktorum geldi. Başladıklarını anlamadım bile. Zaten 10 dakikadan daha az bir zaman sonra bebeğimin sesini duydum. Dünyadaki en güzel ses diye düşünmemek imkansız o an. Hemşireler hemen yanımdaki yerde giydirirken onları izledim. Bebeğim tertemiz doğdu. Ama o kadar küçük geldi ki bana. Halbuki ultrasondaki kilosuyla aynıydı 3300.
Ve ilk kalkış benim için hiç zor olmadı. Hatta yeni ağrı kesici isteyecek kadar bir ağrım bile olmadı fakat o gaz sorunu beni bitirdi. Bol bol yürüdüm. Kompostolar tükettim ama yok olmadı mı olmuyor. En sonunda müdahale ile kurtuldum ama hala sorunu yaşıyorum.
Tavsiyelerime gelince
- Depent aldım ama kanama kontrolü zor olacağı için hasta bezi verdiler bana. Yani ben boşuna almış oldum.
- Herkes gibi bol yürüyüş diyorum. Ertesi gün bir o kadar daha rahat hareket edebilmeniz için önemli.
- 3 takım bebeğe kıyafet aldım ama yetmedi. Bir gün kalmama rağmen. Yani belki sizinde öyle olur özellikle evi uzakta olanlar bol alsın.
- Eğer zor zamanlar geçiriyorsanız hamileliğinizde inanın bütün her şeye değiyor. 5. Süt konusunda endişe etmeyin stres gerçekten geriletiyor. Benimde başta gelmemişti çok azdı. Hatta hep göğüslerim küçük diye sütüm olmayacağını düşünüyordum ama yavaş yavaş bebek emdikçe açılıyor. Tabiki hala yeterli olmadığı için mama takviyesi yapıyoruz malesef
Sormak istedikleriniz olursa cevaplayabilirim ☺️