MinSel Ben her doğumumda kullandım. 3 normal 1 sezaryen.Açılmam bazen yavaş bazen hızlı oldu hepsi 10cm oldu ama 7-8 cm olana kadar hiç ağrı hissetmedim desem yeri.Böyle adet ağrısı ev süpürmüşüm de belim yorulmuş gibi o seviyede diyebilirim.Sezaryende normal olacaktı da başı yan girince kanala inemedi aşağıya.Bulursanız muhakkak kullanın bence. Doğum dalgalarınız başlayınca geniş derin bi kapta ( tercihen bi mini leğen de olur) sıcak suya koyun.Siz koyamazsanız annenin ablanız bi yakınınızda olur (Bi doğumumda annem koymuştu) Sonra suyuna meryem,nas,felak,ayetel kürsi,fatiha,ihlas filan okuyabilirsiniz veya sizin yerinize koyan okusun.ama meryem suresi okunsun. İçebilirseniz suyundan 1 veya 3 kaşık filan için. Doğum çok güzel bir şey hiç telaş stres yapmayın.