Seqnem hayır eskiden büyüklerimiz anneanne babaannelerimiz evde ne bileyim tarlada sağlıksız doğumlar yapıyormuş, taş ile kordon kesiliyormuş, bebeğin eşinin parçası içeride kaldı mı kalmadı mı bilinmiyormuş bile, hastane yüzü görmeyen doğumlar ve bebekler. ondan sonra yok lohusanın 40 gün mezarı açık, yok al basması bilmem ne. bu şartlarda bende doğum yapsam benimde mezarım açık kalır, al da basar herşey olur zaten. bu hurafeler de nerden nasıl uyduruldu ben anlamıyorum zaten.