bebegim42_ . Mol gebelik ( üzüm gebeliği ) Su keseciklerine benzer, rahim içerisinde kar yağdı manzarası ortaya çıkar ve Beta Hcg değeri 100 binin üzerinde olur. Kısmi molde bu kadar yüksek olmayabilir ve tanısı daha zordur. Tam molde tanı daha çabuk konulur. Kismi molde bebeğin varlığı durumunda yanlışlıkla normal gebelik olduğu düşünülebilir. Bu nedenle plasentayı detaylı olarak incelemek çok önemlidir. Hem bebek var; hem plasentada anormallik var. Ciddi bir kanama yapabilir. Bu nedenle gebeliğin beklenmeden sonlanması gerekir; ama kesin tanı patoloji ile konulur. Burada en önemli şey tahliye ettikten sonra Beta Hcg seviyesinin düzenli olarak takip edilmesidir. Kanserleşmeye dönerse hayati tehlikesi olabilir. Bu hastalarda ilk vajen ve akciğere sıçradığı için akciğer grafisi çekmek gerekir.
mol gebelik ise şayet 1 yıldan daha uzun bir süre daha korunmanız gerekebilir kesinlikle daha sonrasında genetiğe başvurup değerlerinize baktırın