Aylnyrkli Merhaba daha öncede konu açmıştım genişleme olarak ancak kistik bir hastalık gibi göründüğünü söyledi doktorum 25+4 haftalık bebeğim erkek iki hafta önce 12 mm olan kistik oluşumların en büyüğü 23 mm ölçüldü bugün böyle bir durum yaşayan var mı büyümeleri bu seviyelere çıkan arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum nasıl bir yol izlediniz hamilelikte ve doğumdan sonra
Minikjelibonum Aylnyrkli doktorunuz ne dedi. Kaç haftada büyümüş. Benmde bebeğimde bağırsakta cıktı bnde korkuyorum bu durumdan
[silindi] Aylnyrkli merhaba ben 28. Haftadayım. Haftada detaylı ultrasonda bebeğimin böbreklerinde polikistik olduğunu öğrendim hâlâ düzelmedi. Şu an böbreklerin ikisi de çalışmıyo öylece bekliyoruz🤷🏼♀️ beni de hem kendi doktorum hem de perinatolog takip ediyor.
Aylnyrkli Minikjelibonum ben ilk 21 haftalıkken ayrıntılıda öğrendim 9 mm’di takip edilmesini söyledi sadece yapılacak pek bişey yok bu konuda ama bugün bir peritanalog tarafından muayene olmamı istedi onun önerilerine göre bakalım dedi sizin ne dedi
Minikjelibonum Aylnyrkli valla bizim çok nadir görünen bir kistmiş hatta nerdeyse türkiyede 3 bebekte flan olmuş mezenterik kist diye geçiyor. İzlicez dedi büyümesini boyutunu dığumdan snra amlyt olcakmış tek çözüm o ama bn anne karnında bişe olcak diye çok korkuyom. Benm doktorum perinatalog izmirde başları riskli gebeliğin çok açıklama da yapmadı bukadaf dedi😞😞😞
[silindi] Minikjelibonum merhaba gittiğiniz perinatolog kim? Benim bebeğimde de polikistik var her iki böbreğinde de
Aylnyrkli [silindi] sizin kaç mm oldu kistleri suyunda azalma var mı anne karnında kateter takılabiliyormuş bunla ilgili bilgi verildi mi
Minikjelibonum [silindi] prof.fuat akercan. Geçmiş olsn canım böbrek çalışmıyorsa idrar nasıl yapıyor bebeğin doktorun bunun için ne dedi
HemsireAnne01 Selam, benim kizimda dogumdan sonra tesadüfen iki böbregindede Kist görüldü. Malesef ölcüleri aklimda yok. Cocuk cerrahindan takipliydi kizim. Her ay düzenli ultrasona götürdük. Yavas yavas kücldügü icin tedavi uygulanmadi. Sonrasinda spontan olarak kayboldu. 2 yasini doldurana kadar her ay Ultrasona götürdük ve bazi tetkikler yapildi. Cok sükür suan 3 yasinda hala geri gelmedi ve böbrekleriyle bi sorun olmadi. Insallah sizinde tez gecer.. simdiden güzel ve tam tesekkürlü hastanede takipinizi yapdirin. Cok gecmis olsun…
[silindi] HemsireAnne01 merhaba. Bizim bebeğimizin 21z haftadan beri iki böbreğinde de kist var ama bize hiç umutlu konuşmuyorlar. Doğduktan sonra diyaliz sonra da nakil diyorlar. İnşallah bizimki de düzelir😔
Aylnyrkli HemsireAnne01 bizim büyüme korkulacak boyuta geldi sanırım artık umarım bizimkide düzelir zamanla ve diğer arkadaşların bebeklerinin sağlıkla alalım inşallah kucağımıza 🙏
[silindi] Aylnyrkli kistlerin boyutuyla ilgili bir şey söylemedi profesör ama ilk 21. Haftada gittiğimde 1 böbrekte kist diğerinde genişleme vardı. 25. Haftada tekrar başka bir profesöre gittik. Bu sefer iki böbrek birden komple kistlerle kaplanmış ve böbreklerin ikisi de çalışmıyor dedi idrar torbası boştu. Ve evet bebeğimin suyu çok az böbrekleri idrar üretemediği için.
[silindi] Minikjelibonum çok sağol canım. Maalesef böbrekleri idrar üretmiyor bu yüzden suyu da çok çok az😔 2 haftada bir kontrole gidiyorum
Aylnyrkli [silindi] çok geçmiş olsun kendiliğinden düzelme olabiliyormuş umarım öyle olur hepimiz için hangi şehirdesiniz benim olduğum yerde peritanalog yok Ankara’ya gideceğim
HemsireAnne01 [silindi] bizde Nöröblastom tehsizi konulmusdu.. cok agresiv bi tümör iki hafta gibi kisa bi sürede tüm sinir sistemine dagilabilen bi kanser türü.. bizdede hic ümit yokdu.. ömrümüzün onkolojilerde gecicegini ve sonunda zaten tedavi edilemiyecegini söylediler.. haftalarca cok korkarak yasadik. bizdede hic ümit yokdu dahada felaket telaligi yaparlardi.. allahtan ümit kesilmez. Size verebilecegim tek tavsiye iyi bir cocuk cerrahi bulmak ve cesitli doktorlardan fikir ve görüs almak.
[silindi] Aylnyrkli ben İzmirdeyim. Size de çok geçmiş olsun Allah büyük inşallah düzeleceğini umut ediyorum ben de🤲🏻
HemsireAnne01 Aylnyrkli insallah düzelir, kizim dogdukdan sonra cok böyle vakalar gördüm duydum.. yeni dogan yogun bakimda,cerrah bölümünde.. allahdan ümit kesilmez en beklemediginiz anda bir mucize olur, kün fe yekün. Allah ol der ve olu veriri ,🙏
Minikjelibonum Aylnyrkli 29 oldum ama daha gitmedim kontrole yılbaşıbdan sonra gitcem. Allahım bizlere bağışlasın bunca ay geldik😞
[silindi] HemsireAnne01 doktorlar her zaman en kötüyü söylüyorlar zaten. Doktorum çocuk doktoruna yönlendirdi Bize de 2 yaşına kadar diyaliz sonra nakil dediler. Ben hiçbir zaman ümidimi kaybetmedim. Sonuçta henüz anne karnında kapalı bir kutuda henüz tamamen gelişimini tamamlamamış bir canlı o. İnşallah doktorlar yanılır. İnşallah ben de sizin gibi mutlu olurum sonunda🤲🏻
Tufes HemsireAnne01 Merhaba ben de 22 haftalık hamileyim sol böbrek üstü bezinde kitle gördüler nöroblastom diyorlar .. Sizin sürecinizi merak ettim nasılsınız şimdi acaba ?