Merhaba,
34.haftamda erken doğum riski ile hastanede 1gün 1cm açıkla hastanede yattım ciğer geliştirici aldım.
10gün evde sancılı bir süreç geçirdim.
Devamlı yattım. 10.gunun sonunda annemde eğilirken suyum patladı( suyum geldi değil yalnız sanki içimde balon patladı 🤣)
Bu arada 10gunluk süreçte pembeli akıntılarım oldu acaba suyum mu dedim ama su olsa öyle az az gelmez dediler sanırım hakliydilar suyum patladı ya sanırım 4-5litre şu çıktı içimden😬
Suyum çıkınca hastaneyi aradım c.tesi günü nöbetçi Dr kim eve gidip duş alabilirmiyim diye. Duş almadan acil gelin dediler enfeksiyon riski oluyormuş.
Hemen Dr. Gittik. Pendik medipolde mesai saatleri içinde kendi doktorunuz doğuma giriyor. Mesai saati dışında ordan herhangi bir dr doğum yapıyor. Kendi doktorunuzu istiyorsanız ücret ödemeniz gerekiyor. Ben hastanenin bütün doktorları için güzel şeyler duymuştum o yüzden kendi doktorumu aramalarını istemedim. Nöbetçi doktor Mine hanımla doğuma girdik.
İlk önce muayene etti Dr. Açıklığım 4-5cm olmuş.
Evdeki ağrılarım sancılarım açılma yapmış.
Doğum katına çıktık sancı odaları var eşiniz ile bir oda da durabiliyorsunuz. Sadece nst için yatağa yattım. Devamlı oda da yürüdüm koştum plates yaptım. 4saatin sonunda hemşire açıklığıma baktı. Bebegin kilosu zaten küçük bu açıklık yeter seni doğuma alalım 10dk bekle doğum haneyi hazırlayım dedi. Odadan çıkıp doğumhaneye giderken psikolojik olarak sancılarımin şiddeti azaldı 😬 doğum yatağına yattım 3 ıkınma yaptırıyorlar o arada sonda takip iğne vs yapiolar. 3. Ikınma doğum. Zaten karnınıza bastırmak için yardım ediyorlar. 3.ikinmada doğum yaptım. Çok şükür. Size hatalarımı ve dikkat etmeniz gerekenlerden bahsetmek istiyorum.
Ikınma için en şiddetli anı bekleyin. Dr zaten sizi bekliyor acele etmeyin. Sancı çekerken ve dogumdaki nefes konusu çok önemli internetten bi bakın hemşire yönetiyor ama bilinçli olmakta fayda var. İkinirken yüzüme de baskı yaptım yüzümde pembe lekeler çıktı sonra o lekeler gidiyor ama Allah korusun başka şeylerde olabilirdi bu hatayı yapmayın. Dikişlerim çok acıdı titremeye başladım Dr hala devam etmeye çalışıyordu sonra tekrar uyuşturucu iğne yaptı. Siz bilinçli olun ağrınız varsa hemen uyuşmadı diyip tekrar uyusturtun ben kasildigim için ikinci uyusturu iğnesi popomda kocaman bir morluk ve acı yaptı. Sancı sırasında ayakta olmak daha işinizi kolaylastiriyor plates bende çok işe yaradı. Ayrıca 34haftamda evde platesle 8yaparken erken doğum riski yaşadım platesle dikkat edin 😬 depend i bana hemşire kanamana bakcaz diye taktirmadi ve kanamama bir kere baktı. Depend takın kızlar sinir oldum hemşireye.. sokağa çıkma yasağının ilk gününde doğum yaptım izin cikarttik eşime gidip gelebilsin diye yasak saatlerinde buda önemli. Doğumdan sonra büyük tuvaleti yapmak biraz zor oluyor doğumdan sonra sulu şeyler yemeye dikkat edin. Aklıma simdilik bunlar geldi geldikçe aşağı eklerim. Herkesin Allah yardımcısı olsun ve sağlıkla bebeklerini kucaklarına almayı nasip etsin.. doğumda dua etmeyi de unutmayın ben sadece Allah’ım sen isteyen herkese çocuk nasip et diye dua ettim. Sağlıcakla kalın 💜