Erva_elvin Yok hiç geç geliyor denmesine bakmayın.Yanlış bilgiden kaynaklı. Gelen sütten ne bekleniyor? Açıkçası çoğu kadın doğumdan sonraki 1-2 gün içinde memelerden çeşme gibi şaldır şuldur süt akmasını bekliyor.Öyle olduğunu sanıyor.Gerçek ve normal süreç nedir araştırmıyor bilmiyor, üstüne de çevresindeki herkes “ben sütümle balkon yıkardım” şeklinde baskı yapınca hepten yetersizlik hissine kapılıyor.
Gerçek olan şudur. Doğumdan sonra eğer süt kanallarınızda doğuştan bir fizyolojik sorununuz yoksa (Dünyada olan kadın sayısı %3müş) , sütünüz kolostrum olarak damla damla gelir. Bu ilk ağız sütü çok koyu kıvamlı baya pudingden hallice ve sarı/krem renkte 2-3 damla şeklinde gelen bir formdadır.Bu ilk süt kadından kadına değişir 5-10 günde formülü değişmeye başlar.Daha sıvık daha beyaz renge dönüşür.Çünkü anne sütü değişkendir, gecesi başka gündüzü başka 1 aylık süt başka 5 aylık süt başkadır.Sıcak kompress gene iyi geldiği için zaten hastane doğumundan sonra eve gelen lohusa kadın duş alır haliyle.O duştaki rahatlama, artık doğum olmuş bebeğine kavuşmuşluğun verdiği huzur,rahat ev ortamı derken lohusa rahatlar ve sütü iner. Bu kısımda memeye masaj yapmak, sık sık emzirmek.Bebeğin memeyi kaç dk emdiğine bakmadan düşünmeden tek iş tentene temasla emzirmek çok önemli.Lohusanın bebeği yaka iğnesi oluyor yani.Ye iç - emzir - gaz çıkart - bez değiştir - uyut - uyu - ye iç - emzir … şeklinde geçen bir döngü başlar.
Sütüm olsun diye önünüze gelen her şekerli karbonhidratlı gıdayı tüketmenize gerek yok.Asıl mesele mutlu olmak,bebekle bir olmak,fırsat buldukça 3-5 dk dahi olsa uyumak kendini yormamaktır.İlk 40 gün bebeğe, yeni hayata alışma evresidir bir nevi emzirme kampı dönemidir.Merak etmeyin normal beslenerek olur hepsi.
Tavsiyem youtube ve ınstagramda bir çok uzmanın videoları var.Onlara bakın önceden bilginiz olsun.Meme nasıl tutturulur,pozisyonlar neler,sağım ve alternatif beslenme (kaşık,şırınga,eds,parmak vs) yöntemleri neler bunlara bakın eğer hiç araştırmadıysanız.