Sedef01010011 Anneler merhaba 35 haftalık gebeyim doktorum normale uygunsun bir aksilik çıkmazsa yapabilirsin dedi çok özel veya saçma olabilir ama normal doğumdan sonra özel bölgemiz eski halini alır mı ? Yani normal doğumdan sonrası da önemli bence ama bunu doktoruma nasıl sorarım soramam ki ? Kiminde dikiş oluyor kimisi dikişsiz geçti diyor oradan bebek çıktıktan sonra orası baya açık mı kalıyor affınıza sığınarak soruyorum cinsel hayatınızı etkiliyor mu ? Ama ister istemez merak ediyorum anlatabildim inşallah ☺️
Oglakdorukcum Sedef01010011 eski haline dönmesi hemen olmaz bence yıllar gecmesı lazım halam yıllar sonra cocuk dogurdu zorlandığını söyledi cunku 10 yıl geçmişti 3 cocuktan sonra 10 tane cocuk yapsan belki dedigin olur ama bitane cocuk dogurmak la ne kadar bozulabilirki hadi tekrar cinsel hayat bitiyor diyelim annanem babaannem 12 cocuk dogurmus hemde evde dogurmakla asıl devam etmıs olabilirler kocaları ilk cocuktan sonra birlikte olmazdı ozaman onlarla bilmiyorum kendinide bizide korkutma bence
Nurr89 Sedef01010011 canım iki tane normal doğum yaptım 4 dikiş vardı yanlış hatırlamıyorsam.. ilişki konusunda sıkıntı yaşamadım…
crescent_ Sedef01010011 normal doğum yaptım. eskisinden daha sıkı dikti doktor 🙈 yani değişen hiçbir şey olmadı inan. orada çizgili kaslar var, esneyip daralan özellikte. dolayısıyla bebek çıkarken genişleyip sonrasında eski haline geliyor. ama tabi bazı doğum şekillerinde veya genetik faktörlerin de etkisiyle gevşemeler olabiliyor. hatta diken doktorun ustalığının derecesi de önemli burada. siz yine de dert etmeyin. her şeyin çözümü olduğu gibi bunun da var. 👍🏼
ocak2021 Dogumun kolaylıgı zorluğu ve oraya yapılan mudahele şekli de ordaki yapıyı değiştirir ki bence eskisi gibi olmaz sonuçta orası doğumda deformasyona uğruyor . Ve ben bi çok kadının doğum sonrası genital estetik yaptırdığını gördüm .
Sedef01010011 ocak2021 bende bunu çok merak ediyorum doktoruma sorsam ayıp olur mu acaba ya tamam sağlıklıca doğsun bebeğimiz ama eşimle ilişkimi de etkiler mi acaba
Elacagl ocak2021 evet kesinlikle benim kızım 4 kilo doğdu ve çok deforme oldu dedi doktorum Doğumhameden çıkmadan genital estetik operasyonu başladı. Ne olursa olsun eski halini almıyor
Senacbryk Bana sporla alakası var gibi geliyor sonucta vücutta deforme oluyor ama spor çabucak toparlıyor sporla toparlanacagına inanıyorum
Sedef01010011 Senacbryk spora mutlaka gideceğim veya yapacağım aldığım kiloları vermek için mesela ben zayıfım ve doğumdan sonda genital bölgenin esnemesi eskisi gibi yani doğum öncesi gibi olmaması beni merak ettiriyor sırf bu yüzden keyfi sezeryan yapanlar varmış
[silindi] Senacbryk vajinal bolgeyi sporun bi nebze toparlayabilecegini dusunuyorum. Cok cok zor o bolgedeki kaslarin calismasi, herseyin eski halini almasi falan
Sedef01010011 Oglakdorukcum canım herkes aynı değil işte hele eski zamanki insanlarla şuan çok farklı ben bile ilişki anında acaba bir fark olacak mı oldu mu diye düşünürüm açıkçası
Sedef01010011 Nurr89 oranın belli bir darlığı var ama bebekten sonra dikişle doğum öncesi haline döner mi acaba doktoruma sormaya çekindim açıkçası
ocak2021 Sedef01010011 bence sen doktoruna sor net bilgi al. Çekinme de bu konu da onlar bizim en büyük destekcimiz … anlayışla karşılayıp cevap verir muhakkak
mommy_bee Sedef01010011 doktorlar her soruyu duymustur bence ki cinsel iliski onların alanı bu problem icin kadin doguma giden cok kisi var sadece hamile kalmak dogurmak icin gidilmiyor ki. Onlar mesleki hayatinda her seye maruz kaldiklarindan garipsemezler. Ben ilk randevu da iliski yasak mi olacak diye sordum. Esim varken ben sordum yani:)
Senacbryk Sedef01010011 sezeryanda da bazılaarın da göbek kalıyor ve oranın uyuşuklugu hiç bir zaman eski haline dönmüyor hem cocuk için en saglıklısı normal doğum sıkıntı olmadıkça normal olmak iyi
symslmz Sedef01010011 rahim kendini toparlıyor evet ama vajina bir miktar genişliyor zaten ilişki vajinayla oluyor rahimle değil. Bu yuzden genital estetik var mesela ama bence bünye meselesi belki korktugunuz gibi olmaz
Newmom1 Sedef01010011 iki çocuğunu da normal Doğumla dünyaya getiren bi doktordan dinledim umarım öyle de olur 😀
Sedef01010011 crescent_ peki bunu doktoruma sorsam ayıp olur mu sizce yani önemli birşey bence 😁😁çok metale tipim bir konu oldu bu
koncuy23 Bu dediğiniz çatı muayenesinde belli olur. Çatı darlığı doğum hakkında fikir verir yani. Eğer kesi fazla olursa üzgünüm ama eski halini alamaz, kendi çevremdekilerden öyle biliyorum. Kesi olmadan doğum yapan da 1 kişi tanıyorum ama ona da o bölgenin hala aynı darlıkta olup olmadığını hiç sormadım açıkçası.
koncuy23 Spor konusunda da bence normal hayatta bile spora ihtiyacımız var. Sporun bayağı toparlayacağına eminim. Benim söylediklerim, kesi olayları falan hep dış görünüşü ile ilgiliydi yanıltmış olmayayım :)
crescent_ Sedef01010011 hayır bence hiç sakıncası yok sormanızda. bu çok normal bir durum. bunun için eşlerine “sezaryen yapmalısın” diyen erkekler duydum. bu doğal olarak bazı kadınlarda travma durumu yaratabiliyor. sormanda hiçbir beis yok bence. hem için rahatlamış olur.
Gull_94 Sedef01010011 kegel egzersızlerı var spor var ben dıkıssız atlattım ve hala aynı esıme sordum hatta degısıyomu dogumdan sonra dıye orası esnek bı yapıda tabı cok dkslı olanlr ıcın bısey dıyemem ama onunda estetgı var sorm olacak bısey degl
Sedef01010011 ocak2021 çok kibar çok naif bir doktor kesinlikle o kadar zaman oldu gidiyoruz her defasında ben sormasam bile sokabileceğim herşeyi anlatıyor bunu sormaya çekinmiştim ama soracağım
koncuy23 Ayrıca doktora bence kesinlikle sorun. Çünkü doktorun ustalığı bu işi belirler. Doktordan emin olmanız, teminat almanız lazım. Açık açık endişenizi söyleyin tıpta ayıp olmaz bence, doktorlar için çok normal zaten hep duyuyorlar :)
Sedef01010011 koncuy23 doktorum harika birisi daha ben soru sormadan herşeyi cevaplıyor bunu sorsam saçma gelir mi siye düşünmedim değil doğrusu