Didem34 75 gramlık glukoz şurubunuzu siz mi temin edeceksiniz yoksa hastane mi veriyor onu öğrenin, çünkü bazı özel hastaneler kendi verebiliyor
şimdi gelelim OGTT prosedürüne:
aç karnına hastaneye gideceksiniz, barkodlarınızı çıkartın ve kan alma ünitesine gidip aç karnına kan verin, alınan bu kandan açlık glukozunuza bakılacak (60-99 gr/dl olmalı). Sonrasında 75 gr lık şurubunuzu için, bitirince saat tutun tam 1 saat geçtiğinde tekrar kan verin, verdiğiniz bu kandan 1. saat glukozunuza bakılacak burada max 125 gr/dl ye kadar şeker toleransı normal kabul edilebilir, şurubu içtikten sonraki 2. Saatte de tekrar kan vereceksiniz bu da 2. Saat kan glukozunuza bakılacak bu değerin de 140 gr/dl ye kadar normal kabul ediliyor, bu işlem OGTT: oral glukoz tolerans testi olarak isimlendirilir