Aysoo Selamünaleyküm arkadaşlar bu soruyu bi arkadaşım için soruyorum , bebek düşünüyorlar ancak arkadaşımın esi yakin zamanda covid geçirdi ve ilaçları bir defa kullandı sadece . Bu ilaçların vücuttan atılım suresi 3 ay deniyor. Covid in veya ilaçların vücuda ve spermlere etkisi pek bilinmiyor diye biliyorum acaba bebek denemek için 3 ay beklemeli mi yoksa 1 defa kullanılan ilaçlar vücuttan atılmış midir veya spermlerden ? Bilgisi olan varsa cevaplarsanız sevinirim .
mommyjean Aysoo ben doktoruma sordum Ekim ayında atlattım ilaçların etkisi hala var mıdır dedim. Hayır dedi sıkıntı yok gebe kalmana engel değil dedi.
[silindi] Aysoo favipavir se eger prospektusunu okursaniz ilac bitiminden sonra 14 gun iliski onerilmiyor, vucuttan atilimi vs icin. Vucuttan hemen atilmaz ama o kadar uzun bekleme suresi gerekebilir de gerekmeyebilir de dikkatli okuyup arastirsinlar derim
Durucukkkk Aysoo merhaba gebe kalmaya.engel olduğunu düşünmüyorum. Ama covid geçiren erkeklerde . Sperm sayisinda azalma gorulmustur. Yani spermle zarar veriyormus Spermler korunmasız olduğu için. Prof Dr ege can serefoglu bar Instagram’da . Ona yazsanız size yardımcı olur diye dusunuyorum.
Aysoo Narin9 tesekkur ederim ilginiz için 🙏 bende öyle söyledim ama esi pek doktora gitmeyi sevmeyen biri
Aysoo mommyjean gebe kalmaya engel değildir ama spermlere etkisi var diye okudum sağlıksız bi gebelik olabilir bundan kaynaklı
[silindi] Bu arada bence buradaki hamile annelerin de buna dikkat etmesi lazim, cogu kendisi ilac icemiyor esi iciyor ama gecti bitti diye pat diye hemen iliskiye girmemek lazim. Prospektuste baya bi bilgi var, ilac yeni diye tedbirendir belki ama
Ipek0z Aysoo etkisini falan bilemiyorum ama ben olsam birkaç ay beklerdim. Çünkü ben hamileyim ve hastaneye gitmeye korkuyorum, daha önce gittiğim doktor korona oldu hastane değiştirdim bu yüzden. Ben olsam şimdi bu kadar tehlikeliyken yapmazdım🤷🏻♀️ ha diyeceksiniz ki o zaman nasıl hamilesin 😅 bizimki kaza kurşunu🙈
Eczmery123 Aysoo bazı ilaçlarda bekleme süresi 6 ay olabiliyor. Ben arkadaşınızın yerinde olsam en az 1yıl beklerdim. Covid döneminde hamilelik de doğum da çok çok zor gerçekten 😐