PKOSnin bir sürü çeşidi vardır.
Tamamen kısırlık
Gizli kısırlık
Erkek hormonu baskın olması
Hormonel bozukluklar gibi gibi
Tabi ki ben bu konuda uzman değilim bazı kişilerde sivilcelenme tüylenme gibi etkilerine varmış. Benim pkos um sağ olsun şekerim ve tiroidimi bozuyordu :) gebeliğimden sonrada devam edecek bu ve hiç bir şekilde geçip bitmeyecek öncelikle bunu bilelim. Doktorum bana doğuştan gelen bir durum ve genetik tedaviside ömür boyu ilaç . _
Ben pkos olduğumu çok geç öğrendim. Evliliğimizin ilk yılından sonra çocuk yapma kararı aldık eşimle ilk üç ay denedik sonuç olumsuzdu doktora gitme kararı aldım. Doktor seçimi gerçekten çok önemli öncelikle bunu belirteyim gittiği. İlk doktor çikolata kistlerim olduğunu bunun geçici bir durum olduğunu herhangi bir sorun olmadığını belirtti. İki ay daha geçti farklı bir doktora gitme kararı aldım ilkkes pkos hastalığıyla ilgili orada bilgi aldım doktordan genetik bir durum olduğunu aileden geldiğini reglinin 3. Ve 5. Günü arası hormonlarıma bakmamız gerektiğini söyledi. Söktürücü kullandıktan sonra reglinin 3. Günü tahlil yaptığımızda karşıma hormonal bozukluk çıktı şeker ve tiroid. Her şey o günden sonra daha fazla istemekle başladı. Dahiliye ve kadındoğum arası mekik dokumam gerekiyordu. Altı kötü ay daha geçti gebelik testi söktürücü ilaçlar. Bu şekilde bir kısır döngünün içerisindeyim. Doktorumu bırakma kararı aldım. Yineliyorum doktor seçimi çok çok çok önemli. Eski doktorum fahiş fiyatlarla ilaçlar aldırıp deli yumurtalıklarımda şekil bozukluğu yapmıştı birde başıma bu çıktı. Doktor kendi primi için ekstra ücretli ilaç tedavisiyle hem benim biyolojimi bozdu hemde psikolojimi. 2020 yılının zorlukları bir yandan eşimin çocukları sevdiğini gördükçe kalbimin paramparça olması bir yandan artık bitirdim. Her anlamda psikolojik ruh Her anlamda ve beni anlayan bir kaç kişi vardı hayatımda. İnsanlar bilerek can acıtmaya çalışıyorlardı. Benden bir tavsiye kesinlikle bebek planınızı kimseye anlatmayın. Hiç kimseye… Kocaeli de yaşayanlar bilir doktor Erkan Türköz ailemdende herkesin gittiği bir doktordu. Sonunda bende kadın doktor muzdaripliğinden geçip mayıs ayında erkan bey e rand . aldım. Geçrekten mükemmel bir doktor beni benden daha iyi anlattı ilgisi konuşması rahatlatması Her şekilde kendimi motive etmemi sağladı. Daha genç olduğumu eşiminde test yaptırması gerektirdiği spremiografi ve 1 yılı aştığı için denemelerimizin hsg olmam gerektiğini belirtti. Eşimin bir problemi yoktu hatta normal değerin üzerinde çıktı sonuçları. 22 haziranda hsg olma yoluna koyuldum eşimin doğum gününden tam bir gün önce 😃 tam tarihi o yüzden hatırlıyorum. Canlı olduğum için biraz zor olduğu hatta çıktığımda bayıldım hayatımda ilkkes bayıldım. 🙊😁 3 ay gelmeyeceksin dedi doktor üç ay bekleyeceğiz o kadar heyecanlı ve umutluydum ki size anlatamam. Doktorumun verdiği ilaçlar 3 tl ila 8 tl arası değişiyordu bir önceki Doktorun verdiği folikasit fiyatlarından sonra baya şaşırmıştım. Temmuz ve ağustos geldi 😆 ağustosun ilk ayları kendimi değişik hissediyordum eşimle güzel bir tatile çıktık artık kafama takmıyordum Her şey Allah’tan elimden geleni yaptım diyordum. Eylül geldi bekledim aydı. Eylülün 2 si ve 3 ünde pembe bir kanama geldi yaklaşık 1 saat sürdü. Yerleşme kanaması olduğunu düşünmüyordum eşime söyledim ama her zamanki gibidir dedi 😁 çünkü pkos de ara ara böyle şeylerle karşılaşılıyor. Ama bu farklı dedim pembe hiç sarı pembe karışımı bir şey olmamıştı. Yinede ümit etmemi İstemiyordu. Eylülün ortalarına doğru göüslerimde sancı ve kasığımda sanki adet sökülürmüşçesine bir ağrı vardı. 25 eylülde sabah kalktım bugün test yapacağım dedim idrara baktırdığım an. 2 çizgi oldu o an ellerimin titremesi ve sevincimi anlatamam 😆🙊 eşime sarılışım ona gösterişim başta anlamamış daha sonradan anladı . Doktora gittiğimde kesimi gördüm kan tahlilim pozitifti 25 ağustosta gebe kalmışım tam tatilden döndükten 2 gün sonra . Ama yinede insanlar umutlu olmamı ne olacağının belli olmadığını söylüyorlardı. Düşük olabilir sakat olabilir gibi gibi. Gibii. İnanın böyle enerji emen insanları hayatınızdan çıkartın. Tabi çıkartabildiklerinizi. Bazıları içeriden oluyor. Şu an 16 hafta 4 günlük gebeyim. Her şey çok güzel gidiyor. Hepsi Allahtan insanlar ne düşünürlerse düşünsünler sadece Allahın dediği olur .
lütfen
Umudunuzu kesmeyin
Güzel bir doktor seçimi yapın
Ve kendinizdeki sorunların hepsini kabul edin
Umarım bunu okuyan her pkos li kendi gebelik hikayesini yazar 💕💞👻