Ttugbatrn Pompa : Süt inmezse (başta damla damla gelmesi normal zaten de) duş alınca iniyor.O süreçte gak guk emzireceksiniz.Bebeğin midesi de 2-3 ml oluyor yani her saat başı bi kaç damla anne sütü alacak. Eğitim almadıysanız ek bilgi yazayım dedim. Pompa da şöyle; ilk ağız sütü kolostrum pompaya sağılmaz.Çünkü koyu kıvamlı bir süttür, zaten sağıma alışkın olmayan memeler de yorulur. 1 damlası dahi altın değerindeki kolostrumu pompanın hortumunda mekanizma içinde ziyan etmek mantıklı değildir. Meme elle sağılır, kolostrum şırınga veya kaşık ile bebeğe verilir.Zaten biberon tercih edilmez meme reddi şaşkınlığı yapmasın diye.
Mama: Çoğu anne “ay sütüm gelmezse yetmezse sarılık olursa” diye telaşla alır.Eğer extrem bi durumunuz yok ise aslında mamaya da gerek kalmaz.(Mesela arkadaşım plasenta previa + acretalıydı sezaryeni 10 saate yakın sürecekti ek ameliyatlarla birlikte.Bir de ayılma süreci vardı.Bebeği aç aç bekleyemeyeceği için mama da aldı koydu.Ayılana kadar ilk gün anane mama verdi şırınga ile sonra emzirmeye geçtiler.)
Bir başka arkadaşım bebeğinin sarılığı 12-13 olunca ve fizyolojik doğum ödeminden 200 gram verince (2600gr doğmuştu), aç kaldı kilo verdi sanıp mama başladı.Aslında sütü vardı ama sıkınca damla damla geliyor diye yok/az diye düşündü.Mama verdikçe tok olan bebeği emmedi haliyle.1 mama verdi 1 emmedi.Sonra 2 tur mama verdi, 2 tur emmemiş oldu.Böyle böyle derken komple mamaya döndüler.Bebeği küvöze fototerapiye bile almamışlardı.Doktorlar gerek yok dedi ama dinlemedi.Önceden okusa sorsa bilecekti hepsinin normal olduğunu.
Durumunuzu bilmiyorum,riskleriniz varsa küçük bir boy mama alıp koyabilirsiniz.
Lohusa korsesi: normal doğumlarımda da sezaryen doğumumda da Owli marka korse kullandım.Dikiş,oturma kalkma vs sorun yaşamadım.Doğum sonrası ben 6-7 aylık halim gibi oluyorum onu ilk doğumdan bildiğimden alıp koymuştum.Siz isterseniz doğumdan 1 hafta sonra filan ölçüp alabilirsiniz sorun olmaz.