Aselminaaa spinal de olmuşsun canım aslında. Konuyu açan arkadaşa da açıklayayım. Aslında epidural ve spinal yok. Bu belden uyuşmalıların hepsinde spinal var. Sadece spinale ek olarak epidural oluyor buna kombine deniyor veya epidural olarak biliniyor.
Yani spinal yapılmayan yok..
Herkeste spinal oluyor genel anestezi hariç tabii.
Spinal uyuşma için epidural ise doğumdan sonra ağrı kesicinin belden verilmesi için.
Spinalde iğne 1 kez yapılır ve çıkarılır tekrar verilmez.
Spinal ve epiduralde spinal yapılır sonra çıkarılır epidural de yapılır ama çıkarılmaz. Epidural daha ağrısızdır sonuç olarak. Çünkü ağrı kesici direkt bele verilir.