Merhaba anneler 🌸 doğum yapalı 12 gün oldu sızlerle hıkayemi paylaşmak ıstıyorum.Hamılelıgım cok rahat gecmıstı hıcbır sorun yasamamıstım. Doktor secımınız cok onemlı bu arada doktoruma cok sey borçluyum 🙏 40+6 da sunı sancıyla doğumu baslatma kararı aldık yanlız bebeğim kanala ınmemıstı dogum anına kadar da ınmedı. Yatışım yapıldı sabah 7 de acılmam 1,5 cm ıdı. Ilk ıs sunı sancım takıldı sonra alttan muayene lavman yapıldı. Şunu soyleyeblırm alttan muayene bana göre doğumdan daha zordu. Saat 10 dan sonra cok az sancılarım basladı her ıkı saatte bır acılmam kontrol edıldı yanlız cok yavas ılerlıyordu sancının dozunu yukselttıler ondan sonra daha ıyı hıssetmeye basladım ama bebegım kanalda olmadıgı ıcın baskı yapamıyordu ve acılmam hızlı olmuyordu. Ebeler doktorumun onayı ıle müdahale etmek ıstedıler bebegı kanala ındırmek ıcın alltan ne yaptılarsa canım cok yanmıstı bebegın basını ındırdıgnı soyledı artk acılman hızlanıcak dedı. Saat 4 e doğru acılmam 5 cm olmuştu ama ben artk sancıdan kıvranıyordum ve sancı anında nst ye baglı kalmak gercekten zordu. Ben nst ye baglı ıken ebe tekrar acılmama baktı ve hala 5 cm oldugnu soyledı. Iste o zaman alttan muayenede ne yaptysa her sey ondan sonra basladı. O an bebegın basını tam yerlestırdgnı soylemesı ıle benım kusmam sancılarm dayanılmaz hale geldı ve ebenın ellernı tuttum benı sezeryana alın dedım sesım sadece orada yukseldı ve ebeye bagırmaya balsdm doktorumu cagırın ıstemıyorum artk sezeryana alın dedım ebe bana hayır burdan sonra olmaz lütfen dıyerek benı sakınlestrmeye çalıştı ama ben dınlemıyordun doktorum geldı senn yanndaym sancını kapatıcam bıraz dınlenıceksn agrı kesıcı yapıcam dedı. Dedıgı gıbıde olsu sancılarm bı anda durdu yarm saat uyumusum hatta. Sonra doktorum acıklıgıma baktı oda ne ebe mudahaleyı yaptıktan 1 saat sonra 10 cm olmustu dogumhaneye alındım ama bebegım hala kanalda degıldu ınmıyordu bır türlü. Doktor ıkınmamız lazm ındırmek ıcın fazla orda kalamaz dedı bı kac deneme yaptık ıkınmam cok ıyıydı ama bebegım ınmek bılmıyordu. Sonra ebeden yardım aldı doktor ben ıkınırken onada karnıma bastrmasnı soyledı ılk denemede olmadı ıkıncıde olmadı bastırmayı falan hıssetmıyordum yanı cok acı verıcı degldı aklım bebegın kanala ınmesındrydı. Artk doktorum amelıyathaneyı aradı hazırlanın dedı her ıhtımale karşı acıl alablırm dedı banada son kez denıcez sancın gelınce morarana kadar ıkın burdan senı göndermek ıstemıyorum sezeryana dayan dıye moral verıp bır yandan dualar edıyordu. Iste son ıkınmada oldu her sey ben var gücumle ıkındım ebe var gücüyle karnıma bastrdı ve bebegım bır anda dogdu ❤️🙏Yırtıgım olmadı o kadar ıkınmaya ragmen kesi var oda küçük suan ıyılestı bıle. İnanın doğum anı hıc zor degıldı ve dogum sandıgmız kadar korkunc degıl benı zorlayan bebegın kanalda olmamasydı yoksa sancılarda bır kadının dayanamayacagı kadar agrılı degıl hepınız yapabılırsnz. Benım doğumum bu nedenle bıraz zordu ama sunı sancı sanıldıgı kadar kötü degl kendı sancılarm baslayınca arada fark olmadgnı anlamıstm.
Sızlere tavsıyem zorunlu olmadıkca normal dogum ısteyın dogumdan sonra anlıyorsnz ne kadar harıka bısey oldgnu. 13 kılo almıstm tabırcu olurken 6 kılosu gıtmıstı eve geldıkten uc gun sonra odem va gıdınce 5 kılosu daha gıttı suan 2 kılo kaldı sadece ve hıcbır sey yapmadan bu sekılde verdım emzrımek falan verdırıyor zaten onuda sorun etmeyn yanı ☺️ Sormak ıstedıgınız seyler varsa sorablırsnz cevaplarım🙏 Yanınıza almanızı sıddetle önerdiğim sey depend cok buyuk rahatlık dıgerlerı de bıldıgınız oıjama falan bana bır takım yettı bu sekılde hanımlar cok uzun oldu kusura bakmayn. Hepınıze hayırlı guzel dogumlar dılıyorumm ☺️🌸🌸