grmz31 3200 doğmuş, 300 gram vermiş 2900 e düşmüş. Şuan 24 günlük 3600 gram. Yani 24 günde 700 gram almış.
Verdiği o 300 gram, doğum ödemidir.Her bebek doğumdan sonra doğum kilosuna göre %7-10 olarak gramsal kilo verir.Sonra bunu toparlar. Yani sizin bebeğinizin de 300 gram vermiş olması çok normaldi.Akabinde doğum ödemini de geri toplamış zaten.Mamalık bir durum değil bu.
Sürekli emmek istemesini de lütfen anlayın,kabullenin. Doğduğu gezegeni bırakın giydirdiğiniz badiden bezden haberi yok.O bir yenidoğan, önünüzdeki 3-3,5 ay boyunca hala annesine bağlı sanacak kendisini. Gak guk emecek, sürekli memede durmak isteyecek. Emmek sadece AÇLIKTAN değil. Her şey için aklınıza gelen her şey için emmek o memelerle anne kokusuyla temas etmek isteyecek. Çünkü içgüdüsel tek bildiği refleks emmek, tek bildiği güvenli yer anne koynu.
Ik dedikçe mık dedikçe evirip çevirip sağ sol paso meme verin. Yeni doğan bebek annenin yaka iğnesidir.
Mama doygunluğu da şöyledir, mama daha zor ve daha uzun sürede hazmedilir.O yüzden de bebeğe ağırlık yapar midesine lök diye oturur, uyur haliyle.Zaten erik kadar midesi var.Anne sütü daha kolay ve hızlı hazmedilir, o yüzden de sık emer doyar hemen hazmeder gene acıkır/susar ve tekrar meme ister.
Mama sindirimi ortalama 1-2 saat iken, anne sütü sindirimi 25-45 dk civarındadır.Yani “emzirdim uyumadı demek ki yetmiyor,mama verdim bak çocuk uyudu yazık açmış” düşüncesine girmeyin.
Bebeğiniz doğum ödemini vermiş, üstüne anne sütüyle 100-200 gram zor almış olsaydı zaten sarılıktan şeker düşmesinden şuan müdahale altındaydı, o zaman tamam destek gerekirdi. Ama sizin süreciniz zaten normal. Sadece henüz yeni annesiniz. Hepimiz yaşadık.