Herkese selam beş gün önce 13 saat suni sancı ardından açılma olmaması sebebiyle sezaryene alındım. Doğumumu devlet hastanesinde yaptım. Genel anestezi ile bebeğim doğdu. Deneyimlerimi de sizinle paylaşmak istedim.
Normal doğumu beklediğimiz süreçte yani suni sancı verilirken önce lağman yapıldı. Lağmandan sonra sizden hasta bezi istiyorlar depend değil. Ben 68 kilo ile doğuma girdim l beden hasta bezi yeterli geldi.
13 saat boyunca arada ayağa kaldırılmak suretiyle suni sancı aldım. Her kalktığımda açıklık muayenesi yaptılar muayene acıtan birşey değil ama ebenin tavrı çok önemli benim ebem serumu düzeltirken bile can yakan hantal bi kızdı.
sezaryen kararına gelirsek 13. Saatte doktor açılmanın 1 cm olduğunu bebeğin kanala inmediği istersem devam edebileceğini söyledi suniye. Ama ben ebelerin hareketlerinden açlık ve susuzluktan çok yorulduğum için sezaryen olmak istedim. Şimdi düşünüyorum da devlet hastaneleri genel olarak normal doğum konusunda çok zayıf. Ne duş var ne destek ne iyi bi muamele. Ebeler siz orada acı çekerken kokoreç muhabbeti yapıyor halbuki işi sizi rahatlatıp doğuma hazırlamak.
Sezaryene alınmadan ise sonda takıldı acılı değil ama rahatsızlık verici. Sonrasında hemen ameliyathaneye alındım baticon ile beni yıkarken bi yandan da bayılttılar. Uyandığımda yoğun bakımdaydım. Kanım sınırın altına düşmüş iki ünite kan vermişler.
sonrasında odaya alındım. Ayılma kısmı kafamda net değil. İki kere karnıma bastırdılar biraz acılıydı çünkü spinal olmadığım için vücudumu ve belimden aşağısını hissettim. Altı saat birşey yiyip içmeme izin verilmedi. Sonrasında su içip ayağa kalktım. Ayağa kalkmak hiç zor değil. Sadece karşıya bakın. Depend benim çok işime yaradı pansuman çıkana kadar onu kullandım yine l beden. Ama pansuman çıkınca dikişe değmemesi için ped kullanmanız gerekiyor.
gaz meselesi çok önemli kendinizi ayağınızı sıcak tutun her fırsatta yürüyün. Ben zor çıkardım ağrılı bir süreçti. Kayısı hoşafı çok iyi bu konuda. Ama en önemlisi yürümek.
zaten gazdan sonra büyük ölçüde toparlanıyorsunuz.
mutlaka bi pompa edinin. Ben pompa almıştım ama parçası eksikmiş kontrol etmek hiç aklıma gelmediği için hastanede dımdızlak ortada kaldım. Hastanede de pompa yoktu. Elle sağdım. Ben sancı aldığım için sanırım sütüm hemen geldi. Göğüs yarası olmaması için kantaron kullandım. Şu an için olmadı ama bebeğim silikon uç ile emiyor. Emme konusu da hala bizim için sorun. İlk günler kaşıkla verdiğimiz için bebek sinirleniyor memede.
Hastaneye iki gecelik bi pijama götürdüm bir de peluş sabahlık hepsini giydim hatta yetersiz geldi çünkü kanamam olmuştu. Doğumdan sonra su gibi terliyorsunuz yanınıza bol atlet alın. Üşürseniz tutulursunuz. Ayağınıza kalın çorap mutlaka alın ve bir adet de şal sırtımıza örtmek için. Bebeğe ise üç takım koymuştuk onlar da yetti. Ped ıslak mendil bol alın. Kendinizi temizlemek için çok lazım oluyor. Bol su için. Kahve anestezi etkisinden kurtulmak için iyi bi yöntem. Genel anestezi balgama sebep oluyor öksürürken kısa kısa öksürün. Kendinize iyileşmek için zaman tanıyın. Bebeğe bir süre başkaları bakabilir. Siz iyi olmazsanız bebeğiniz de olmaz. Ben dördüncü gün bebekle ilgilenmeye başlayabildim. O süreçte annem ve Ablam baktılar hem bana hem ona. Allah onlardan razı olsun. Mümkün olduğu kadar da eve dönünce ter atın ne kadar ter o kadar şifa. Biraz uzun oldu ama ne olacağını bilmek iyi olur diye düşündüm. Hepinize sağlıklı doğumlar. Aklınıza takılan olursa yazmanız yeterli