cryingbaby Merhaba, forumda nereyi okuduysam sol tarafa yatmamiz yazilmiş, genelde sol veya sag tarafa yatmaya calisiyorum, ama sirt ustu yatip dizlerimi bukunce de cok rahat uyuyorum, 17+1 iz, nekadari sakincali nasil yatsam bilmiyorum 🧐
Fstkglsn cryingbaby bende 21 haftalık oldum. Sağ sol yatıyorum. Tv karşısında da sırt üstü uzandığım çok oluyor. Doktoruma yatış pozisyonu nasıl olmalı dediğimde rahat ettiğin gibi yat demişti. Ama 16. Haftada gitmiştim en son şimdi ne der bilemiyorum :) bilgisi olan varsa yazsın öğrenelim :)
halitefe cryingbaby canım haftan erken ama sırt üstü tehlikeli bir yatış şekli bebek için bebeğe giden damarlara baskı oluyor ve kan akışı sağlanmıyor bunun bebek ölümlerine sebep olduğunu söylüyor doktorlar sen sağına ve soluna yatmaya alıştır kendini ileri haftalarda çok sıkıntı çünkü sırt üstü yatmak
Semazrl cryingbaby sırt üstü yatınca bebeğe daha az oksijen gidiyor ve hamileler için tehlikeli kalp krizi riskini artırıyormuş şuan daha erken haftaniz zaten ilerledikçe sırt üstü asla rahat edilmiyor karın büyüdükçe nefes darlığı falan oluyor😀
Ayca00 cryingbaby doktorumun söylediği sen nasıl rahatsan bebek öyle mutludur rahattır demişti ☺️ Ben 15. Haftaya kadar yüzüstü yattım ikizlerime hamileyim bu arada 💕 sağa yatınca bebeğe kan gitmiyormuş falan o kadar kolay değil o işler demişti ileri haftalarda sırt üstü yatmak omuriliğine baskı yapar zaten sen rahat edemezsin demişti bence çok kasmayın Nasıl rahatsanız öyle davranın 🥰😘😘
cryingbaby Fstkglsn ‘’Tecrübelerinize ve yardımınıza ihtiyacım var 😔🤲 ‘’ bu başlikta da benzer soruyu sormuşlar, takibe aldim:)
-Kbra8- 17+6 dayım. Bende genelde sağ sol yatmaya çalışıyorum. Uyurken sırt üstü yattığımda karnım ağrıyor uyanıyorum hemen sola dönüyorum. Ama tv karşısında hafif doğrulup sırt üstü yattığımda sorun olmuyor 😊 hamile değilken heeep yüz üstü yatardım başka da uyuyamazdım. Aşırı özlüyorum yüzüstü uyumayı. Soluma az fazla dönsem hemen karnımın ağrısına uyanıyorum 😬
cryingbaby Sonuç olarak sirt ustu yatmak tehlike arz ediyor, hofff tamam 😞 tesekkur ederim hepinize 😴😴
Burcumtlg cryingbaby hayır ya çokta tehlikeli sayılmaz. Sırt üstü biraz uzandığında çocuğun daha hareketli olduğunu göreceksin ilerki zamanlarda. Hareket Alanı genişlediği için hareketleri çok net hissediliyor böyle. Genelde sırt üstü uzandığında hareketleniyor. Ama gece uyurken bel kalça ağırabiliyor. Sola yattığında diğer yönlere nazaran kalpten kan daha rahat geçiyormuş öyle diyorlar
-Kbra8- Meltemilhan ben sanki onu ezeceğim gibi hissediyodum o yüzden öğrendiğim andan beri yani 5.haftadan beri hiç yüzüstü yatmadım 😊
cryingbaby Meltemilhan 12. Haftaya kadar yatabilirsin sonra zaten kendine rahat hissedemeyeceksin demişti doktorum
cryingbaby Ayca00 vallahi pimpirik olduk bu son jenerasyon olarak, anneannelerimiz babaannelerimiz zamaninda bukadar bilgi varmiydi sanki hepsi catir catir gebe kaldi dogurdu 🤪 cok detaya takiliyoruz malesef☺️
Rmeysa_1661 cryingbaby valla doktoruma sordum sol ya da sağ dedi oda ama bazı sabahlar bir bakıyorum dümdüz kalkıyorum mübarek öyle de rahat oluyor ki sırt üstü 🤣 eşim gece sürekli kalkıp beni sağa sola çevirdiğini söylüyor çünkü doktor sırt üstü 20 haftadan sonra kordon dolanmasına kan akışının azalmasına neden olur dedi eşim de habire göz kulak işte 🤭
ssnnmmm cryingbaby 20.haftaya kadar istersen yüzüstü bile yat dedi doktorum ama 20den sonra sağ sol yatış yap dedi sırtüstü yapmamaya dikkat et diye uyardı
Bsrul21 cryingbaby canım doktorum 24. Haftaya kadar sırt üstü yatabilirsin demişti. Ama poponu hafif yüksekte tutacak şekilde yastıkla destekleyerek. Bu kasıklardaki baskıyı azalttığı için seni rahatlatırmış. İlerki haftalarda da sağ ve sol yatmanın çok etkilemediğini önemli olan göbeğe baskı yapmayacak şekilde yatmak gerekirmiş.