Yenianne001 Kızlar 18+1 kontrolümüz vardı doktorum 2,5 ya da 3 cm dedi şu an hatırlamıyorum sınırda dedi. Kaç cm olmalı 3,5 olana kadar düşük ve erken doğum tehliken var dedi. Bu konuda tecrübesi olanlar yazabilir mi. Toparlar mı ?
plakayerli plakayerli Yenianne001 neye göre uzayıp kısalıyor ben de bilmiyorum. Doktor dikkat et süpürge filan yapma dedi
Baybymucize Yenianne001 canım benm 15. Haftada 21mm ile acil serklaj oldum uzatabiliyor 22+4de 35mm olmuştu uzamıştı şuan 29+2oldum nerdeyse 2aydır ölçüm olmuyor 2hafta sonra doktorum ölçeceğim demişti banada doktor erken Doğum olabilir demişti 24mm altına düşerse serklaj yapılır ama haftanın aşırı büyümemesi lazım onun için
Yasemin301 Yenianne001 20.haftada 3.2 iydi 31.haftamdayim doktorum boyle bir risk gormedi 2.5 ve alti tehlikeli
Yenianne001 plakayerli bakalm yatıp dinlenelim progestan başladı düzenli kullan canım saana da verdiyse
Minay 2.5un altına acil dikiş gerekiyor rahim uzunluğunun karından mı yoksa alttan muayene ile mi ölçüldüğü de önemli. Normal uzunluk 4-5 cm dir rahim uzunluğunun kısalması erken dogum riski oluşturur 18. Haftadaysanız bence iyi bi perinatolog uzmanına görünmenizi tavsiye ederm kafanız rahatlamış olur
Yenianne001 Minay cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. ilçede oturuyorum. 20.haftada tekrar kontrolüm var iğne ve hap başladı eğer toparlamamışsa alttan bakarım yanıltabiliyor dedi karından ultrasonla baktı. 2,5 normal diyorlar kısalır mı ? İlaç, iğne umarım toparlar. Siz de mi yaşadınız yoksa sağlıkçı mısınız.
Kelebekdegilkepenek Yenianne001 benimde 17+6 da 29 mm ölçüldü,vajinal USG ile. Doktorum 20. Haftada detaylı usgde yine bakarız kısalma olduysa pessar yani plastik halka takarız dedi.pek uzunluğundan memnun kalmadı progestan kullanıyodum zaten rahim kosalığından dolayı devam edeceksin dedi 😞
Minay Yenianne001 ben serklajlıyım dikiş var ilk gebeliğim erken dogum ile sonlandı ama benim o zamn rahim ağzı uzunluguma bakılmamıştı belli değildi o yüzden buna 12. Hafta da kısalma olmasın diye dikiş attılar, bebek büyüdükçe hafta ilerledikçe malesef kısalıyor eğer gitme imkanınız varsa dediğim gibi bi perinatolog a görünmenizde fayda var zaten asıl risk 20li haftalarda çünkü 20li haftalarda kısalma başlıyor ve dikiş atılması gerekiyorsa ne kadar erken haftada atıldı o kadar iyi haftası ilerledikçe hem dikiş atmak riskli oluyor hemde tutma ihtimalı düşüyor o yüzden banada kısalma olacak olmayacak mı diye beklemek yerine dikiş attılar gidemeyecek durumdaysanız progestanı düzenli olarak kullanın bol su için kabız kesinlikle olmayın ve hastaneye gidene kadar yatın ağır kaldırmayın kısalma için bu şekilde tesbir alabilirsiniz inşallah doktor yanılmıştı kısalma yoktur 🙏
Yenianne001 Kelebekdegilkepenek bakalm hakkımızda hayırlısı bu konu hakkında tam bilgim yok. Olup da düzelen var mı diye sormak istedim
Yasemin301 Yenianne001 benim anladigim yaniladabilirim 30 da olsa sabit kalmasi arkadasimin 3.6ydi birden 2.8 e dustu hemen igne ilaca basladi zamaninda da dogum yapti , benim 20. Haftadan beri ayni uzunluk
Yenianne001 Yasemin301 anladım canım doktor kokuttu ama bakalım işte 20. Haftayı beklemek zorundayım. Uzanıyorum iğne hapa devam ediyorum şimdilik bunları biliyorum
Yenianne001 Minay saol tatlım iyiydi şu an haftasına göre sınırda dedi umarım 20de toparlar. Sana da gelmiş geçmiş olsun 😇
Minay Ayrıca bu durumda bildiğim kadarıyla dikiş olmadan uzuma olmuyor hap ve iğne sadece kısalmayı engelliyor dikiş uzatabiliyor ama ona nadiren şuan ki durumda uzaması değil kısalmaması önemli