Ceyliiii kuzum ben açıkça şöyle diyim sana bende ikiz gebelik yaşadım ve ilgisiz bı doktorum vardı. Yaşadığım yerde de hiç bı kimseyi tanımadığım için öneren de olmadı. Prof dediler iyidir dedik gittik. İkili tarama yaptı kan testi ense kalınlığı nazal kemik bı sıkıntı yok dedi. Riskin yok dedi. 1 hafta sonra kanama oldu çok çok az pecetede görülecek kadar hemen gittik. Olabilir dedi ilaç verdi yolladı. Az daha arttı yine gittim bu kez iğne yazdı yolladı. Derken öyle böyle 1 ay hastanede yattım gide gele gittikce sebepsiz nedensiz olabilir denildi. Bu sürede 4lu tarama yapıldı onda da spina bifida risk yüksek çıktı. O sürede detaylı bakılması istenildi var mı yok mu diye. Ama kanama ihmalinden bebeklerin suyu gelmiş ve bunu fark etmediler o zamana kadar. Nasıl bakiyosalar hastanede günlük olarak sadece kalp atışı bakılıp kanamalı hasta deyip gecistirildim diye düşünüyorum. Detaylı bakılmaya yavrularımın kipirdamaya yerleri kalmamış ki kontrol edilsin. Bakılamadi bile. Yapılacak bişey yok dediler o gün sancılarım arttı iki bebeğimi de kaybettim. Bebeklerimde sorun vardı da o yüzden mi oldu bı daha aynı şeyleri yaşamamak için patalojiye gönderildi. Sonuç sağlıklı bebeklerim o risk aslında yokmuş. Sadece o ilgisiz adı prof olan doktorun başında gittiğim halde ilgilenmemesi. Ve fakültenin biseyden anlamayan kişilerin doğru düzgün bakmamalari sebebiyle ben iki yavrumu melek ettim. Şimdi 14 haftalık hamileyim. Ve işini iyi yapan her soruma yazıma cevap veren ilgili bı doktor buldum. Size de o yüzden hiç aklınıza kötü bişey getirmeyin. Cogul gebelik her zaman riskli olarak görülür o yüzden iyi bı doktor tarafından takibinizi yaptırın. Testleri sadece ense kalınlığı nazal kemik baktırın onun harici detaylı USG yeterli olur. Bir de lütfen hiç iş güc uğraşmayın dünyalik işleri bosverin bebeğinizden sizden kıymetli değil hiç birşey. Bırakın dağınık kalsın yemek çeşit çeşit olmasın ama siz iyi olun bol bol yatın dinlenin. Bunları da moralinizi bozmak için anlatmadım lütfen yanlış anlamayın. Ben hala ihmale ugradigimi düşünüyorum benim gibi kimse olsun istemem. Hiçbir anne bunları yaşasın istemem. Sağlıkla kucağına almayı nasip etsin Rabbim kuzum hep olumlu düşün bebeklerin iyi sağlıklı ve seninle.🌸