Mustafa8989 ben de bu donemde ise gidememek, evde yapacak seyin sinirli olmasi gibi sebeplerle normalden cok fazla telefonla vakit geciriyor. Telefonu cok kullanmanin genel zararlari var tabii ki, cok ciddi ve bi anda ortaya cikmayan. Mavi isik durumu mesela, telefondan gelen isik uyku duzenini, gorme fonksiyonunu etkiliyor. Dolayisiyla gunduz duzenine de yansiyor. Uykudaki bazi hormonlari da negatif etkiliyor, en gec 2 saat once birakmak tavsiye ediliyor.
Radyasyon zaten bambaska bir vaka, cok ciddi tehlikeleri olan bisey anlamadan bi anda insan vucudunda bi kitle bisey cikiveriyor bunlar bi gunde olmuyor boyle boyle seyler biriktikce etkiliyor. Ama maalesef hayatimizda her yerde var yine de olabildigince dikkat etmek lazim. Bebek dogduktan sonra telefon vermemek ve cocuk anne babadan gordugu hareketlerden etkilendigi icin bizim de kullanimimizi minimumda tutmamiz lazim. En onemlisi cocugu bagimli yapmamak.
Bir de odak problemi yapiyor, hicbir seye odagi kalmiyor insanin, kitap okumaya, bi aktiviteye, bi nevi bagimliliga donusuyor.
ben de kendimi kontrol edemiyorum, tehlikeli ama tehlikesini bir gunde gorebildigimiz bir sey olmadigi icin hepimizin devam ettigi bi bagimlilik gibi aslinda.