Mltmkadir 3 normal, 1 sezaryen olduğum için diyeceğim o ki, extrem bir durum yoksa bence normal doğum; doğumdan sonraki süreçte daha iyi. Erken doğumum hariç, diğer her doğumumda normal olsun sezaryen olsun bebeğimle direk ben ilgilenmiştim evet.Ancak normal doğumlarda daha kucağımda odaya geldim her şey %100 bendeydi. Doğumdan 3 saat sonra mı neydi hastanede odamda duş dahi almıştım.Dolabımıza yerleştirdiğimiz ne varsa direk yiyip içmeye başladım zaten çok acıkmıştım doğumlardan sonra, 2 lt yakında hep su içiyorum içim yanıyor sanki 😂
Sezaryenimde sedyemle geldim,oğlum benden önce gelmişti tabi.Sancı çekip normalden sezaryene dönmüştü ondan mı bilmiyorum ama süt ve emzirme konusunda sorun yaşamadım.Tabi emzirme sürecim normallerde doğumhanede başlarken, oğlumda 45-50 dk sonra başlayabilmişti.Ayaklarımın uyuşukluğu geçene kadarki sürede bebeğimi annem kucağıma verdi.Yiyip içmek için 6 saat beklemek zorunda kaldım.O şekilde emzirmek de bence zordu, hemen ağzım kuruyordu.Bir de ben müdahale sevmem, damar yoludu serumdu filan çok sıkar beni.Mecbur kalınca napcan işte 🤷🏻♀️
duş almak için 3 gün beklemek, yemek içmek için belli bi saat beklemek, o doğum sonrası kendi istediğin gibi hareket edememek sezaryende bana zor gelenlerdi.Yoksa yürümeye başlayınca kütük gibi yatmadım hep gezindim evde filanda kendim baktım çocuğuma.
Bebişler bir şekilde doğacak.Tedirginliğinizin olması çok normal. Beni de ilk seferde sancıdan korkutmuşlardı, öyle fena böyle kötü diye. Ama ben 7-8 cm açılma olana kadar adet ağrısı gibi bir şey hissediyorum. Herkesin başka yani.
Tavsiyem doğuma hazırlık eğitimi alın online,yüzyüze veya ilgilş videolar izleyin.Kitaplar okuyun.