gamzelinaz orada nasıl oluyo canım bilmiyorum Türkiye’den diyosan eğer/ ama bu kromozom testlernin tümi harmony icinde var. seçilebiliyor tek tek ama komple sekilde de satın alabiliyordunuz. 14. haftadan sonra da cinsiyet belirliyorlar. tamamen kişinin isteğine baglı yaptırmak. biraz araştırdım türkçe kaynaklardan, alınan kan üzerinden bebeğin dna parçacıkları ayrıştırılarak yapılıyormus. bizim bildiğimiz geleneksel ikili tarama testlerinden farklı. o yüzden doğruluk oranı bilinene göre cok yüksek. Trizomi 13-, 18 ve 21 hakkında detaylı bilgi verirken cinsiyet belirlemede de XY kromozomunu inceleyerek belirleniyor diye okudum. o sebeple cok güvenilen bir yöntem haline gelmis. Doktor gerek görmediyse bir problem yoktur sağlık açısından. ama cinsiyet belirlemek icin kullanılıyor mu orada onuda tam bilmiyorum cok fazla yapan hastane yok sanırım cok fazla bilgi bulamadım o sebeple.
ben buraya direk ikili test yazdığım icin haliyle haklılar cinsiyet testi geleneksel ikili testte belirlemek mümkün değil. ama bu yeni nesil yapılan testler cok daha güvenilir diye okudum.