Yldz3 kasıklardaki doluluk, bebeğin ya kanala yerleşmiştir ya da yerleşmek üzeredir başı baskı yapıyordur. Artı olarak 3. Trimesterda artık leğen ve pelvik kemikler daha randımanlı açılmaya başlar. Gün içerisinde kasılmaların olur bunlar normal zaten, brixton hicks kasılması da denir.Yani yalancı kasılma denen, rahmin kendini doğuma hazırladığı kasılmalardır. Kasılma olmayabilir derken “doğum kasılman olmayabilir” demek istemiştim.
Doğum sancın / dalgaların olsa öyle bir kaç kasılma ile olmuyor (genelde). nadiren hissetmeden “biraz belim ağrıyordu” diyip 5-6 cm açılma ile doktora gidenler de var ama ben genel konuşayım; kasıkların belin bacakların omurgan aynı anda adet ağrısıyla elektrik çarpması gibi sancıdan ziyade, bildiğin deniz dalgası gibi kasılacak. Bu sistematik 15 dakkada bir de olabilir, 20de 1 veya direk 5dakkada 1 olarak da başlayabilir. Kişiye göre doğuma göre değişir.
Doğuma hazırlık eğitimi almadıysanız, hem eğitim almış hem de çoklu doğum yapmış ve görmüş olarak “haftaya mı doğar ay şöyle mi bak karnın inmiş/çıkmış, böylesi normal mi?” gibi gibi sizi strese sokacak düşüncelere girmeyin.
Nişanı gelip 1 hafta sonra / 3 saat sonra / 4 gün sonra doğuran, nişanı hiç gelmeden doğuran, ilk dalgaları hissetmeyen aktif fazla doğuma giden, uzun süren kısa süren… yazsam bitmez yani doğum çok değişken.Şartlanmayı,strese girmeyi sevmiyor. Başımdan 4 doğum geçti, 3normal 1 sezaryen.5. Ye gebeyim. Her biri bambaşkaydı birbirinden alakasızdı 😂