Gmzcnrgzl Önceliklee inşallah sonucunuz temiz çıkar, stres yapmayın, bebeğiniz daha çok etkilenicektir. Şuan 19+3 günlük hamileyim. İkili testimi zamanında yaptırdım ve risk çok düşük çıktı 1/10000 li bir sonuç, daha sonra 15+5 de dr kontrolüm vardı dörtlü test için kan alındı. Mesajla sonucumun güzel olduğu bildirildi dr un hemşiresi tarafından. 18+5 de yani geçen hafta rutin kontrolümde, bir anda dörtlü test sonucu açılarak down sendromu için orta risk taşıdığımı söyledi doktor, yaşım 33 ve sonucum yaşıma göre 1/420. Herşey normal dendikten sonra bir anda eşim ve benim için şaşırtıcı oldu. Doktor nifty testini önerip elimize broşür tutuşturdu. O arada ultrasyona geçtik ve herşeyin( burun kemiği gelişimi, sağ elde küçük parmağın dik olmasını, ense kalınlığını ) normal olduğunu söyledi. Biz o teste sıcak bakmadık, amniyosentezinde down sendrom riskinden daha fazla riskli olduğunu söyledi ve önermedi. 20. Haftamızda başka bir doktor ile ayrıntılı ultrasyona giricez, inşallah sonucumuz güzel çıkar. Bu tarama testleri asla kesin bilgi vermiyor,sizin yaşınızdaki gebeler arasında bir genellemeye göre sonuç veriyor. Hassas olduğumuz bu süreçleri atlatıp, bebeklermizi sağlıkla kucaklarımıza almamız dileğiyle 🙏🏻