Betulmtn geç döllenme dedikleri şöyle, diyelim ki sende 30 günde bir adet görüyorsun. Senin Yumurtlama günün normal ve tahmini olarak adetin 14 Günü olur. Yumurtladın ilişki oldu. O ay adetin gecikti. 1 hafta geçti test yaptın, pozitif çıktı doktora gittin. Doktorlar son adeti baz alıyor ya hamilelik hesabında, doktora size diyecekki normal olarak 5 haftalık gebesin. Ama aslında senin bebeğin 3 haftalık. Bu aradaki 2 hafta doktorlara göre normal, senin hamileleğin 5. Haftası ve normal döllenme.
şimdi başka bir örnek, diyelim ki benim adetimde 35 gün ama ben adetimim 20. Günü yumurtladım. Aynı şekilde beklenen adet 1 hafta geçti doktora gittim. Bana da diyecekki son adeti baz alarak 5 haftalık gebesin, ama benim bebeğim 2 haftalık. Benim ultrasonla son adet arasındaki fark normal yumurtlayanlardan farklı olarak 3 hafta oldu. Bu halde doktor diyorki bu bebek geç döllenme, geç oluşmuş. Şu an 5 haftalık dememiz lazım ama diyemeyiz çok küçük o yüzden son adeti değiştiriyor sistemde. Umarım anlatabilmişimdir, sevgiler🥲