Astadavistabeybi ıkınma konusunda ben de çok korkuyordum ama o his geldiği anda hem derin nefes alıp büyük bir güçle ıkınıyorsun hem de eğer ebe veya doktorun deneyimliyse onlar seni yönlendiriyorlar. mesela benim kız baya yukardaydı, 3-4 ıkınmada çıktı ve karnıma bastırarak çıkardılar. acı vs hiçbir şey hissetmedim. dikişlerimde dahi hissetmedim. her şey çok profesyonel ilerledi. doktorun deneyimi, verdiği güven çok önemli. sancı kısmında da derin derin nefeslerle bu olayı halledebilirsin. benim başımda ebe bile yoktu, boş boş oturuyordu masasında, eşim masajlarımı yaptı doğumhanede, ki hiçbir bilgisi olmamasına rağmen. sayesinde açılmayı halledip doğuma geçtim. sonradan gelen deneyimli bir ebe ve doktorum sayesinde rahatça doğurdum. bazı faktörler önemli dediğim gibi. inşallah sağlıklı ve kolay doğum geçirirsiniz ✌🏼