Buradaki pembis dogum hikayelerini okuyup neler olacak diye meraklanirken kontrole diye gidip dogurdum. Hersey 1 saat icinde oldu. Nst de sanci cikti, hissetmemistim. Ya gece gelirsin normal dogum yaparsin ya simdi aliriz dedi dr. Once odaya gectim. Valizimi ailem arkadan getiriyordu. Ameliyat kiyafetini bile yanlis vermisler aceleden. Dandik siyah onlugu giydim odaya sonda takmaya geldiler. Uyusukken olsun diye direndim olmadi. Birazcik acidi. Covid kan testi yaptilar. Sonuc teee 4 saat sonra cikacakmis. Ameliyatta maskeliydim. Sonra kostur kostur ameliyathane ye suruklediler. Langirdayan sedye, uzerinde kocaman gobegim, ben ve cis dolu sondam… lavman yapilmadi. Ameliathane ekibi kalabalik. Ben anestezicilere laf anlatmaya calisiyorum. Belimde omur birlesmesi var, bak bu da rontgen cdsi fln. Spinal yapacaklar odum kopuyor belimden yana… adamlarin umrunda degil. Taam ya birlesme surdadir biz surdan yapalim. Hanim egil egil diye konusuyor anestezici. Tam köylü Mehmet aga. Kamburlastim. Once bolgeyi uyusturan igne, sonra spinal vuruldu. Hissetmedim. Yukardaki ameliyathane isigindaki yansimama baktim.kocamaaan gobegi baticonlayip pamuklsri vajina ucgenine tikiyorlar. Imamin kayigina bindik pamuk tikamaya da basladilar diyorum icimden. Derken tansiyonum yükseldi. Beni kesiyorlardi, bakamadim. Nefes alamadim. Olum korkusu ne korkuncccc. Preeklampsi diyip duruyorlar birbirlerine. Sonra sakinlestirici vermisler. Karnimda çekiştirmece asilmalar… bebegim dogdu. Bembeyaz ten kipkirmizi koca agiz. 3 kilo 300 gr. Agliyorum yine nefesim kesiliyor kalbim sıkışıyor.. Yan tarafta hemen kordon kanini aldilar. Biz istemistik. Nefes alamiyorken drlar bir bastirmaya basladi kaburgam aciyor. Nefes alamayinca ikinma sesi çıkarmışım istemsiz. Dr egildi normal dogum mu yapiyorsun dedi:$ öküz. Uyari versen o kdr sure soluksuz kalmazdim. Derken beni odama aldilar. Hemen bebisim de geldi. Tam bir tosuncuk. Anasi gb cekik gozlu tombik yanacikli. Bir yanimda serum, damar yolu acilmis elimle emzirmeye calisiyorum. Pandemiden dolayi sadece esim refakatci. Adam ne anlar hastadan, bebisten ama… el mecbur. Adama bebek bakim videolari yollarken hasta bakimi ile ilgili de biseyler atsaydim keske. Benim karnim desilmis, aci cekiyorum, adam diyor ki off bgn ayaklarim cok agridi. Sezaryen bildiginiz ameliyat arkadaslar. Ilk gece araliksiz ilac serum yiyorsunuz Haddi hesabi yok. O ilaclar bebise ne yapar diye dusundum. Normal dogumda sanciniz birkac saat de olabilir, dogurunca biter. Bunda ilk 6 saat sancidan beter aci cekiyorsunuz. Hareket etmek dogrulmak zulum. Buradaki arkadaslar sagolsun yuruyun mutlaka demisti. Hep onu dusundum. Ilk hemsirelerin yurutmesi aciliydi. Sonra 2 kez wc ihtiyaci gordum. Gaz cikardim( bak burasi cokomelli) gaz olmazsa sikinti buyuk. Iyi hissettikce yurudum. En zoru yataktan kalkmasiydi. Milyon mekik cekmiscesine bir yanma… bebise sutum yetmedi mama verdi hemsireler. Evolvia marka. Eve de aldik. Kadin dogum dr ertesi gun sabah ve oglen geldi. Cocuk dr sabah… rh uyusmazligindan sarilik olabilir dendi, olmadik sukur( saat basi emzirdim) ilk iki gun sutum yetmedi 3. Gun acildi simdi 9. Gundeyim ve saril saril akıyor maşallah. Sutum yok diye uzulmeyin. Sagma makinesi mutlaka alin. Mochi alin hatta. Cunku birini emerken oteki atleti sirisiklam edecek kdr akiyor. En azindan mochi vakumlar.
Suraya memisleri mezopotamya topraklari gb bereketli yapmanin formullerini yazayim:
Bol protein( et yumurtA)
Tahin, hurma, bal, yulaf, süt bizzt karistir.
Sonuc olarak sezaryenin normalden farki yok aci bakımından. Ikisinde de losi denen akinti var, basur cikma riski var, Sezaryende uterusunuz yaralaniyor. Aci bakimindan sezaryen de cok acili. 3 tabe damaryolu acildi o kdr kimyasl ilaci almak icin. Antibiyotik serumlar agrili gidiyor en basiti.herseyin en guzeli en dogali bence. Gun bekleyenlere hayirli dogumlar dilerim.