Gizemceylan Bugün doktorum ultrasonla baktığında bebekte böbrek genişlemesi olabilir dedi önümüzdeki hafta ayrıntılı ultrasona giricem, erkek bebeklerde oluyo genelde dedi başına gelen var mı bi sıkıntı çıkar mı korkuyorum
G123456 Gizemceylan canım bende erkek bebege hamileyim ve 30. Haftalık hamikeyim 29 haftalıkkken sol bobregınde buyume var dendi erkek bebeklerde genelde oluyormus dogumdan sonra sıkı takip edicez dedi doktorum
Nesli123 Gizemceylan bizde de var Malesef.. Sağ böbrekte 11.6 mm ölçüldü en son. Perinatog amniyon sıvısı normalse müdahale gerektirecek Bi durum yok, doğumdan sonra çocuk nefroloğuna gidip takibini yaparsınız dedi
senakhrmn Gizemceylan Canım bende 21+3 teyim. Bende erkek bebek bekliyorum. Banada geçen hafta detaylı ultrasonda söyledi doktorum iki böbreğindede genişleme var dedi takipte kalıcaz dedi.Bende hemşireyim ve bu durum çok sık yaşanıyor erkek bebeklerde o yüzden korkulacak bir durum yok.Doğuma kadar takipte kalınıyor eğer normalleşmezse doğumdan sonra sünnetle birlikte normalleşiyor.Sen kalbini ferah tut inşallah.
Israa Gizemceylan 10 günlük Bi yeğenim var onada öyle söylendi ama çok şükür bşeyi yok sende canını sıkma bebeğini de üzme dua et gerisini Allaha bırak. Rabbim sağlıkla kavuştursun sizi ❤️
Susaminannesiii Nesli123 sizinki kaçımcı haftada 11 mm acaba? benimde 24+5te 7 mm kız bebek. Tek böbrekte. Mesanesi doluyor suyumda iyi sekerli seyler tüketmememe ragmen. 20 mmden sonrası önemli. Doguma kadar takip edicez denildi. Günde 3 lt su içmeye calsııyorum.
Gizemceylan senakhrmn canım geçen gün posta cevap vermiştin hemşireymişsin aynı zamanda bugün ayrıntılı ultrasona girdim ve bebeğimde at nalı böbrek olma ihtimali yüksekmiş ultrasonda öyle görünüyo yani fetal DNA yada amniyosentez önerildi kafam allak bullak hiç duymamıştım böyle bişey senin Bilgin var mı acaba
Nesli123 Susaminannesiii 24+3 te 11.6 mm ölçüldü. Daha önce 22.haftada da 10.7 mm di. Erkek bebek bizimde. Gittiğim perinatolog mesane doluyorsa idrar çıkışı varsa suda sıkıntı yoksa korkulacak Bi durum yok dedi. Tabi doğuma kadar her hafta takip dedi. Doğumdan sonra da baktırırsınız dedi nefrolog gerekli görüp üroloğa sevk ederse cerrahi operasyon olabilir dedi. Bakalım inşallah gerek kalmaz sağlıcakla doğar bebeklerimiz🙏🙏🙏
Susaminannesiii Nesli123 insallah bnde 21+5 te 4,5 iken 3 haftada 7 mm olmasına üzüldüm. 2 haftada bire düştü komtrolum. Söylediginiz gibi mesane doluyorsa su iyiyse sıkımtı yok denildi insallah ilerlemez daha fazla yavrucaklarımızı korusun rabbim🙏
Nesli123 Susaminannesiii iniallah ben de aynı şekilde daha da ilerlemez diye dua ediyorum. Bizimki sınırın baya üstüne bakalım kötü düşünmemeye çalışıyorum 🙄🙏 beslenmeme dikkat ediyorum gerisi Allaha kalmış inşallah şifa ondan 🙏🙏
Susaminannesiii Nesli123 yok öylr düşünmeyin. Doguma kadar 20mm e kadar sıkımtı yok deniliyor. Sizinkinin büyüme hızı cok fazla degil insallah hic büyümeyip duracaktır. öylr ümit ediyorum. Erkek bebeklerde sünnetlede toparlanma ihtimali yüksek oluyormus ancak bana bile iyi konustular hatta ankarada cok iyi bir yenidogan ürologu var suan için oma gitsen o bile sıkımtı yok doguma kadar takip diyecek dedi doktorum. Ümitli konustu. İnsallah sıkıntı olmayacaktır cok şükür cok daha büyük dertlere bakarak şükrediyorum ancak tabi anne yüregi içimde sızlıyor 😓
Nesli123 Susaminannesiii inşallah caanım, aynen dediğin gibi insan üzülüyor basit bişey olsa bile küçüçük bebek daha şimdiden cerrahi operasyon falan deyince insan üzülüyor🙄 inşallah sağlıklı sıhhatli doğar bebeklerimiz, boşuna üzülmüşüz deriz inşallah 🙏🙏🙏😊
Fatmanursanliii Gizemceylan canım daha geçen hafta post açmıştım aynı konuda benim bebeğimdede vardı bu hafta küçüldü merak etme erkek bebeklerde hep oluyormuş problem değil ben hiç takmadım geçti de zaten
senakhrmn Gizemceylan Canım benim öncelikle çok geçmiş olsun. Evet hemşireyim ama İnanki hiç denk gelmedim bu duruma. Çok nadir görüşen bir durum olduğunu biliyorum sadece,yanlış yönlendirmek istemem canım. İnşallah sağlıkla kucağına alırsın bebeğini ,dua edicem.