Merhaba bu bir geç kalınmış doğum hikayesi :)
Öncelikle çok kolay bir doğum olmadı. Etkilenecek olan lütfen okumaya devam etmesin 🙏🏼
39+6 da doktor kontrolüm vardı ve suyumun bitmek üzere olduğunu öğrendim. Zaten hareketlerini neredeyse hiç hissedemiyorum, tahmin etmiştim. Ne sancım ne açılmam vardı. Ertesi günü suni sancı ile doğuma karar verdik.
Sabah 9 da yatışım yapıldı. Kendi sancılarım başlamıştı rahimi yumuşatmak için fitil verdiler. Bir kaç saat sonra sancılarım gitti. Suni sancı takıldı. Öğlen 13.30 da 1.5 cm açılmam olmuştu. Ebe bebeğin yukarıda olduğunu söyledi. Lavman yapıldı. Saat 15.00 açılmam 3 cm, bebek hala yukarıda. Sancılar artık zorladığı için epiduraç takıldı. 1 saat çok güzel idare etti ama sonra epiduralin etkisi tamamen geçti. Akşam 19.00 tekrar muayene oldum ve açıklık 5 cm. Açılmam çok yavaş ilerliyordu ve bebek hala yukarıdaydı. Doktorum istersem devam edebileceğimizi söyledi. Devam etmek istedim. 21.00 de tekrar geleceğini bebek hala inmemişse sezaryen olabileceğimi hazırlıklı olmamı söyledi. Bu arada epiduralin 2. Dozu yapıldı. 1 saat sonra etkisi yine geçti. Saat 21.30 da doktorum geldi açılmam 8-9 cm olmuştu ama bebek hala tam olarak inmemişti. Bundan sonrası tamamen sende. Güzelce ıkınırsan olur bu iş dedi. Koridora çıktım ve her sancı geldiğinde çömelip ıkındım. Buralar gerçekten çok zordu. Yani bir ara öleceğimi hissettim. Bebek insin diye epidural dozu da vermediler. Dayanamayacağını sandım. 1.5 saat kadar sadece sancı geldiğinde ıkındım. En son kaka hissi gelince ebeye söyledim ve doğumhaneye kontrole gittik. Ebe saçlarının göründüğünü biraz daha ıkınmamı söyledi. Ben daha yarım saat var diye düşünürken doktorum girdi içeri. Perine masajı yaptı ve babayı çağırın diye seslendi. Bana var gücümle ıkınmamı söylediler. Ben o an gözlerimi kapattım ve tamamen ıkınmaya odaklandım. Eşimin gelişini, elimi tutuşunu vs hiç hatırlamıyorum. 2 ıkınma sonrası balık gibi kaydı içimden kızım 😊
Ben o arada kendimden geçmiştim. İyi mi sağlıklı mi diye sormuşum bir çok kez. 2 dikişim oldu. Yürüyerek doğumhaneden çıkmak çok güzeldi. Saatler sürdü, çok yoruldum ama sonrası çok kolaydı.
• Doğum olması için sık ilişki, hurma, ananas, squat, merdiven, yürüyüş hepsini haftalarda yaptım ama 0 açılma ile mecburi doğuma gittim.
• Bence işin en büyük kısmı ıkınmak. O yüzden bu konuya odaklanıp videolar izleyebilirsiniz.
• Ben doğuma hazırlık eğitimi aldım. Çok faydasını gördüm. Özellikle sancıları karşılarken tamamen nefes odaklıydım. Hiç bağırmadım. Enerjimi doğuma sakladım.
Kızım şimdi 45 günlük oldu. Sormak istediğiniz ne varsa seve seve yanıtlarım.
Lütfen olabildiğince güzel hamilelik geçirin. Kimse için üzülmeyin. Kimsenin dediğine aldırış etmeyin.
her doğum kendine özel. Şekli ne olurda olsun önemli olan sonrası. Anne olmak marifet :)
Sevgiler ❤️