Kısaca anlatayım.Gerçi benim serüvenim biraz uzun ama özetle şöyle. İlk 3 ay bulantı kusma. Sonrası çok güzeldi. Hamilelik şekeri çıktı ama sınırda. Beslenmeme ve sporuma çok dikkat ettim. Neredeyse her gün en az 1 saat yürüdüm. 37. Haftada doktorum sürekli niye kanalda değil stresi yaptırdı biraz. Çünkü kanala girmezse normal doğum da olmaz. Haklıymış da. Egzersiz görevlerini daha da arttırdı. 2 saat yürüyüş, squat, merdiven çıkma. Squat düzenli olmasa da diğerlerini yaptırdı. Olduk 40 haftalık. Sağlıklı beslenme ve spor sayesinde hamile kaldığım kilonun yalnızca 5 kilo fazlasıydım şekere rağmen. 40. Haftada hamileliğimde ilk defa stres yaptım. Çünkü normal doğum istiyordum ama bebek kanala inmediği için doktor sezeryan yapmak zorunda kalabiliriz dedi. Daha da yüklendim spora. Bana suyun azalmaya başlamış ve de eşi biraz yaşlanmış dedi 40. Haftada. Çok beklememe taraftarıyım dedi. Pazartesiye kadar süre verdi. Bu arada oluşabilecek sıkıntılardan sen sorumlusun dedi. Çünkü beklemeyi siz istediniz. Bekledik ama içimiz hiç rahat değil. Her gün başka bir yerde muayene oldum. Kakasını yapmış mı. Kordon var mı boynunda suyu nasıl. Derken doktoru aradım ve ben hiç iyi değilim dedim. Ya bebeğime bir şey olursa dedim. Çünkü gittiğim diğer doktorlar da bence bekleme sezeryan direkt. Kendi doktorum da sakinleştirdi. Korkma pazartesiye kadar suyu yeter dedi ben sana kararı bırakmadım aslında tehlikeli olsaydı sana danışmadan direkt sezeryan derdim dedi. Neyse o gün de öyle geçti. Dün yine rahat etmedim uzak ve muayeneleri çok pahalı olduğu için gidemediğim ama çok güvendiğim bir doktoru aradım. Tanıdık. Neyse zar zor randevu aldım. Gittim. İstersem seni çok rahat normal doğurturum şu an dedi. Kanala da inmiş, normal doğuma da müsaitsin dedi. Ama suyu yok denecek kadar az normal doğuma zorlamak demek bebeği zihinsel açıdan riske atmak diyince bunu hiç göze alamam dedim. Ve bu sabah için sezeryana karar verdik. İyi ki de verdik. Çünkü suyu tamamen bitmiş ve kordon 3 kez boynuna dolanmış. Yani normal doğum olamazmış zaten. Bebeğim 21 kasımda 40+3 günlük olarak doğmuş oldu. Çok mutluyum sağlıkla bebeğime kavuştuğum için. Sezeryanın zorlukları şu sabah doğum yaptım ağrım çok ve normal. Ama gerekiyorsa da direnmenin anlamı yok. Darısı sağlıkla sizin başınıza. Varsa sorunuz yanıtlarım.