Sonunda bende hikayemi yazacağım kızım 3aylık oldu anca yazabiliyorum🙈 Bir düşükten 9 ay sonra hamile kalmıştım.Hamileliğim çok güzel geçti ne mide bulantısı ne ağırlaşma hissettim 40 haftaya kadar avmde kızıma alışveriş yapıyordum☺️ 39. Haftaya geldiğimizde nstde ağırlarım yoktu dr ilk defa çatı muayenesi yapmak istedi ağrını başlatayım dedi biraz uğraştı bu baya bi can yakıcıydı 1 gün sonra nişanım geldi fakat ağrım yoktu bu arada her akşam yürüyüş yapıyordum pilates topuyla kardeş olmuştuk sürekli hurma yiyordum😅Sonra 39+6da cuma günü dr gittik tekrar yarın gel suni verelim artık 40 oluyorsun daha fazla beklersek bebek strese girip kakasını yapabilir zaten bebek son 2 haftadır hiç kilo almadı dedi .Bende yarın olmasın pazartesi olsun diye ikna ettim en azından daha fazla yürüyüş squat hurma ve pilates topuyla açılmam olur suniyle daha fazla uzun sürmez diye düşünüyordum. Pazar gecesi acaba dr söylesem ertelesek mi bebek kendi gelir mi diye eşimin kafasını yedim. Çünkü normal doğum çok istiyordum suni sancıyla sezaryene döner diye düşünüyordum korkunun ecele faydası yok diyerek eşyalarımızı alıp sabah 10da doğumhaneye giriş yaptık muayene ettiler ve 1cm açıklık ama daha silinme olmadığını söylediler önce yanımda kimse yoktu eşimi istiyordum bana ait odada sancıları çekmeye başladım. Doğumhanede hasta kalmayınca eşimde geldi adet ağrısı gibi rahat sancılardı buysa doğum ağrısı çok rahat doğururum diyordum. Doktorum geldi nst baktı ve suni sancı tutmuş sancıların çıkıyor dedi ben tabi sevindim çevremde suni sancı başlayıp sezaryene dönen çok kişi vardı yavaş yavaş arttırmaya başladılar bu arada yanımda rahat bi terlikle gitmiştim (crocs) kesinlikle öneririm birde yemek vermeyeceklerini bilmiyordum yanıma çikolata çiğ kuruyemiş hurma su falan almıştım iyi ki almışım ilk zamanlar yediğim için enerjim düşmedi çok şükür 🙏🏻 başka odaya aldılar beni artık ciddi ciddi ağrılar çekiyordum saat 1 olmuştu beni 1 saat nst bağladılar sağ yatırdılar ağırları karşılarken eşim elimi tutuyor nefes egzersizleri yapıyorduk 1 saatin sonunda açıklığa baktılar 2 cm silinme olmuş bebeğin kafası kanala yerleşmiş artık dediler çok sevindim kardeşime haber verdim meryem ana otunu suya koyup duaları okumaya başladı bana pilates topu verdiler ebelerin dediği gibi ağrı geldikçe zıplıyorum gelmediği zaman yana öne hareket ediyordum. Artık dayanamıyordum nolur epidural takın dedim saat 4te takacak dr hastaneden çıkıyormuş o çıkmadan tamam takalım ama 6cmde ilacı yollarız dediler kabul ettik dr geldi 1.yi takamadı katater ilerlemedi dediler mahvoldum ağrı geliyor bi yandan kafamı eğdim oturdum taksınlar diye bekliyorum olmayacak ağrılara dayanamıcam diyordum sonra 2.ye taktılar oldu suniyi azalttılar ve açılmam olsun diye kas gevşetici verdiler damar yolundan ve epiduraldende ağrı kesici verdiler kuş gibi oldum uzandım rahatladım sonra ebe yarım saat sonra tekrar başlattı suniyi nstye bağladılar derken gel bakalım açıklığına dedi saat 4te 4cm olmuş kese bombeleşmiş derkeeen pıt diye birşey hissettim muayenede suyum boşaldı. Sonrasında odamda pilates topuyla ağrı karşılamaya devam ettim ama su geldikten sonra dayanılamayacak boyutlara gelmeye başladıartık yalvardım nolur 6cm beklemeyelim epidurali takalım dedim 1 saat bekleyelim öyle yapalım o zaman dediler. Yatak kenarlarına tutunarak nefes egzersizleriyle geçti artık zıplayamadığımda eşim üstten bastırıp zıplatıyordu artık ağrıdan kafam bulanıklaşmaya başlamıştı. Sonunda 6cm olmuştu epidural ilacı takıldı ama bi aksilik vardı dr 10sa ağrın 3 hissedersin demişti fakat 10 değil 100 hissediyordum hayal kırıklığına uğramıştım. Yarım saat oldu olmadı benim kaka yapma hissim geliyordu ebeye söyledim çatala bile gitmeden yatakta bakalım dedi ve 9cm sen doğuruyorsun dedi. Meğer epidural takılması ilaç etki etmese bile doğumu hızlandırıyormuş doktorumu aradılar odamda önce sandalyede ıkındırdılar korktum burada mı doğurucam diye ama öyle olmuyormuş🙈 Çatala giderken yolda ıkındırttılar sonra zor bela çata çıktım dedim herhalde iki ıkınmaya doğururum burda hep öyle okuyordum neyse çıktım dediki 10 cm oldu ıkınacaksın artık ağrı geldikçe sürekli ıkındırdılar ebeye yalvarıyorum dr boşver sen doğurt diye 😅 Eşim saçımı okşuyor çalıştığımız ıkınma tekniklerini anlatıyor ama benim kafam uçmuş gözüm görmüyor eşimi. Sonunda doktorum geldi sürekli son kez ıkın saçı göründü falan diyorlar bağırmadan etkili de ıkındım oysaki ama yok olmuyor dedim ki kesin alın artık oda iğne yapıp kesi attı sürekli vazelin sürüyorlar saçlar vazelini kuruttuğu için kayamıyor kafası diyorlardı en sonunda kilolu bir ebenin nefes aldırmayacak 2-3 üstten bastırmasıyla 11 saatin sonunda dünyaya geldi kızım. Göğüsümün üstüne verdiler kordonu kesmeden çok güzel bi duyguydu kızım ağlıyordu eşimde ağlıyordu benim derdim ise ağrılarımdı o kuş gibi hafifledim diyenler gibi olmadı malesef kucağıma verdiklerinde sağlıklı mı diye bile soramadım. Yan tarafa aldılar kontrollerini diğer muayeneler içinçocuk doktoru yaptı eşimde bebekle birlikte gitti. Beniö acılarım kesilmedi bebeğin eşi düşmedi doktorum eğer elle müdahale edersek zarar veririz rahmine eşi düşmeden dikişleride yapamam dediği için uyutun nolur dedim ve çatalda uyuttular üstten bastırarak eşini çıkarmışlar bol bol dikişim varmış doktor tam sayı vermedi. Tam 1 saat uğraşmışlar uyandığımda herşey bitmişti kanama ve dikiş ağrılarım vardı doğumhanede sancı çektiğim odaya geçtim kızımı emzirdim kanlı geldi sütüm ama emzirdim emzirdikçe bi kaç güne açıldı. Doğumdan önce hiç sütüm gelmemişti bi yerde okumuştum bebek yapan beden sütte yapar diye neyse böyle geçti gitti doğumum kızım 20:49da 3250gr 52cm doğmuş oldu 3. Gün 3140ye düşmüştü sonra çok hızlı toparladı 🧿 Öneri olarak Depend bedenleri küçük muhakkak 1 beden büyük alın ben L aldım anca oldu 2 paket alın. Süt sağmak önemli artışı için bende hem makina hem mochi vardı kesinlikle mochi ağrısız sızısız pratik hala kullanıyorum. Çok fazla yenidoğan almayın 1-2 kere kullandım küçüldü. Ve son olarak size destek olacak öncelikle eşiniz olmak üzere sakin sizi yüreklendirecek biri önemli🌸
Herkese hayırlı güzel doğumlar nasip etsin Allah isteyenlerede bu duyguyu yaşatsın inşallah 🙏🏻 Artık biz de happykidsli olduk👶🏻