Sarisin_annee
Oğluma 2 hafta mama verdim. Sütüm azdı. Doktor bir süre ver, sonra keselim dedi. Gaz problemimiz inanılmaz fazlaydı o dönem. Sonra mamayı azaltarak kestik. Sadece süt vermeye başladım. Oğlumun gelişimi ilerledi. Gaz problemi azaldı. Daha huzurlu olduğunu fark ettim. Asla ve asla zorunlu olarak mama veren, sütü olmayan anneleri üzmek için yazmıyorum. Mama da doyuruyor, zaten ek gıdaya geçince her şeyden yararlanıyorlar. Ama sütü olan bir annenin keyfi olarak mama vermesini maddi-manevi doğru bulmuyorum. Bu benim şahsi fikrim ama mantıken düşününce de (eğer sütünüz varsa) o bebeğin sizin sütünüze ihtiyacı var. Antikor olarak, ağrı kesici olarak, gelişim açısından her şekilde emmesi gerekir. Dini boyuttan bakarsak Allah sütü boşuna vermemiştir herhalde. Yani kendi isteğimiz ve düşüncemiz için bebeklerimizi anne sütünden mahrum etmenin çok yanlış olduğunu düşünüyorum.
Soruyu farklı şekilde ele alınca “mama da” yazmışsınız. Yani ek olarak mama vermeyi düşünüyorsanız; sütten tam olarak faydalanamaz ve zamanla süt üretimi azalır diye biliyorum. Ayrıca mama ve süt aynı anda ağır geliyormuş bebeklerin bünyesine. Derseniz ki ben günde bir öğün de mama vermek istiyorum, aman aman zararı var diyemem ama çok faydası da yok. Tabii bu sizin kararınız, bebek sizin bebeğiniz. Bir anne bebeği için en doğrusunu bilir. Ama benim düşüncelerim kesinlikle bu yönde. Sevgiler 🙂🌺