Buradaki doğum hikayelerini heyecanla okuyordum. Çok da yararı oldu. Dedim ben de yazayım belki bir faydam dokunur:)Hamileliğim rahat sıkıntısız geçti. Bi 30un başlarından sonra sertleşme ve kasılma ve toplaşmalarla sinyal vermişti bizim kız ben biraz erken gelebilirim diye. Nstde bir kez sancı çıktı o dönemlerde ama müdahele gerekmedi. Doktorum böyle giderse 37de gelir dedi ve 37de geldi. Öncesindeki 3 hafta falan ayağa mümkün olduğunca kalkmadım evde hep dinlendim 37ye kadar tuttuk böylece:) Doğumun olacağı gün hissetmiştim zaten. Ağrı sancı yok ama karnım çok sert ayrı bir tuhaf dedim bugün bişiler olacak gibi. Gece 1 gibi yatağa yattık. İçimde 2 defa pat pat ses hatta eşim de duydu. Ben tekme zannettim o neydi öyle nasıl kalçama doğru tekme atabildi dedim şaşırdık beraber eşimle. Hemen 2 dakika sonra anladım ki suyum patlamış. Su biranda bardaktan boşalırcasına geldi ve gelmeye de devsm etti kalktıktan hastaneye gidene kadar. Tabi elimiz ayağımıza dolaştı korku heyecan. Eşler daha çok panik yapıyor böyle durumlarda:) Hep normal doğum istedim ama o an doktoruma sezeryan dedim. Anal fissür vardı bende daha kötüye gitmesinden korktuğum için. Suyum geldikten sonra tuvalet ihtiyacım var gibi hissettim hep baya baya ve doğum başldı yetişemicez diye çok korktum.nitekim kanala girmiş zaten bizim kız. Ama hiç açıklık yoktu. Korku heyecan derken sezeryana girene kadar deliler gibi titredi tüm vücudum tutamadım. Epidural iğnesi öyle korkulacak bişi değil. Açtıkları damar yolu daha çok acıdı öyle söyleyim. Hemencecik uyuşuyor bi sıcaklık iniyor ayaklara. Acı hissetmiyosunuz ama dokunuş hissediyorsunuz. Sondayı epidural varken taktılar sonrasında çıkarırlarken de hiçbi acı yoktu. Çok kısa sürede bebeği çıkardılar zaten. Kordonu geç klemplendi karnıma koydular kuzuyu:) çıkarttıkları an bir rahatlama bir boşluk:) Daha snra yanağıma tuttular. Ben de bi 15dk snra çıkmıştım zaten. Gelelim sonrasına. Ağrı çekilmicek gibi değildi ama hareket etmrk gerçekten çok zordu. Bebeği emzirmek adına doğrulmak falan yatakta pozisyon değiştirmek. İlk kalkış da anlatıldığı gibi zor değildi bende. Yavaş da olsa hafif ağrılı da olsa kalkıp yürüdüm. Bende çok zor olan belde takılı epiduralin hissi ve gazın birikmesiydi. Artık yaslanamıyordum arkama nefes alırken tüm vücudm hep ağrılıydı ve o anlarda sezeryan oldupum için öyle pişman oldum ki.. insan bile isteye mecburi değilken neden bunu yapar hem kendine hem bebeğe dedim:( Ama olanda hayır vardır tabiki. Zaten çatı da darmış zor olurdu normal demiş doktorum eşime. Normalde çatı muaynem hemen ertesi gündü:)miyomlarım varmış ultrasonda hiç görünmedi onlrı da aldı doktor bu arada. Doğduğu geceyle beraber 2 gece hastanede kaldık. Gideceğimiz sabah epidural çıkınca rahatladım artık. Tüm olay onun rahatsızlığıymış. Gazım da o ara çıkmaya başlayınca oh dedim. Kayısı hoşafı falan işe yaramadı bende. Genel oldak öyle çok epidurale ağrı kesiciye ihtiyacım olmadı aslında hemşireler yapmaya geldiğinde daha başlamadı ağrım diyip gönderiyırum şaşırıyorlardı. Yanınıza depend alın mutlaka. Bende kanama oldu öyle az da değil. Depend çok rahat. Pedle uğraşamayın o ameliyatla. 2hastane çıkışı kullandım. 1 önden düğmeli gecelik kullandım. Ama 2.ye ihtiyaç oluyor aslında. Çok üşür amelyatlı olan dediler ama ben çok çok sıcaklafım hep 1 hafta sonrasına kadar. 3. gün ayaktaydım tam olarak. Sütüm gelmedi hemen mama da çok az verdim çay kaşığıyla sarılık oldu:( hastaneye yattık fototerapi aldı. Mama vermediğim için pişman oldum yani. Hastanede yattığının akşamı gelmeye başladı süt. 3.günün sonunda yani. 2700doğdu 2300e düşmüştü 3.gün. Şuan 24.gün anca 3000oldu mamayla malesef süt çok az geliyor. Biberonla verdim mamayı bu zamana kadar çok şükür emiyor da hala biberona alışmadı. İkisi birarada götürüyorum. Sezeryan yerimi hala hissediyorum ayağa kalkarken falan ama öyle ağrı şeklnde değil bi çekilme gibi deride. Göbeği 1.haftada düştü. Sonrasında göbekte kanama oldu. Birkaç gün sonra. göbek spreyi işe yaramadı. Batikonla durdu ve kurudu tamemen iyileşti göbek. Sonuç olarak epidural ağrısı dışında aslında rahattı diyebilirm. Ama bi şansım daha olsa yine de normal doğumu tercih ederdim:) Ha bir de vücutta bir kaşınma olabiliyor epiduralden dolayı. Aklıma gelenler bunlar. Sorunuz olursa cevaplarım:) Herkese sağlıkla kolaylıkla bebişini kucağına alsın inşallah:)