Öncelikle Rabbim Bütün Anne adaylarına sağlıklı Doğumlar nasip etsin 🤲🏻 burda dogum hikayeleri okumaya bayılıyordum Sıra bana gelsin diye dua ediyordum artık 😂 hamileliğimin ilk iki buçuk ayı kuru bulantılarla geçti sadece bir yada iki kez kusmuşumdur , Ankara sincan özel koru hastanesine gidiyordum 2’ li testimi orada yaptırdım şükür temiz çıktı cinsiyetimizde %90 erkek dedi doktorum hiç değişiklik olmadan öyle devam etti . 3 lü testimzde temizdi şükür 🙏 o sene tayinci oldugumuz için eşimle tek başımıza evimi toplayıp kolileyip memlekete sivasa geldik .Sivas medicana hastanesi kerime hanıma gitmeye başladım ayrıntılı ultrason zamanı gelmişti onu yaptırdık oda temiz çıktı şükürler olsun 🤲🏻 sonra şeker yükleme testindeydi sıra doktorum açlık tokluk kanı alarak değerleme baktı öyle şekerli su falan içmedim doktorum gerek görmedi o sonuçlarımızda güzeldi . Vitaminler ve tiroid ilacı kullanıyorum bu arada düzenli olarak tiroid kontrollerimi yaptırdım . Testlerim bittikten sonra diyarbakıra evimi yerleştirmeye gittik eşimle hamilede olsam yavaş yavaş koskoca evi eşimle beraber yerleştirip düzenledik diyarbakırda rutin kontrollere devam ettim. Annenlerin yanıma gelme imkanları olmadığı için 34 haftalıkken tekrardan dogum için otobüsle sivasa geldim eşim doguma yakın izne ayrılacaktı. yolculuklar braz zorlasada sıkıntısız atlattık şükür . Tekrar sivasta haftalık kontrollerim başladı doktorum 39 haftada çatı muayenesi yaptı normal dogumla uyumluydu braz seni zorlayacak ama normal istiyorsun diye elimden geleni yapacagım dedi artık sancılarımın gelmesini bekliyorduk. o hafta medicana hastanesine dogum ücretleri değişmişti fiyatlara zam gelmiş dogum ücreti iki katına çıkmıştı yanımda bir kişi kalacak onada covid testi yapıp alacaklar o testte ücretliydi ve kaldıgım gün başına 250 lira vereceksinz dediler kendimi ilk fiyatlara göre hazırlamıştım beklemiyorduk böyle bişey o an hastaneyi değiştirmek istedim o kadar paraya ben cocugumun kaç senelik ihtiyacını alırım. Hemen sivas cumhuriyet üniversitesi araştırma hastanesinde baş hekim çağlar beye bir tanıdık vesilesiyle randevu aldık durumu anlattım ve makul bir fiyata onunla anlaştık son hafta oldugu için 2 günde bir kontrole gittim ve sadece 2 gün gittim Perşembe sabah sancıyla uyandım ama önemsemeyip geri yattım tekrar kahvaltı için kalktım sarı sümüksü bir leke gelmişti rengi koyu olmadıgı için nişan değil diye düşündüm ögleden sonra sancıların 15 dakkada bir geliyordu ama dayanamayacak gibi değil hemen geçiyordu akşam oldu ve artık sancılar 5 dakakda bir geliyor braz daha bekledm akşam 10 da 3 dakakda bire düştü hemen sıcak suya girdim bu arada çok hafif kahverengi leke gelmişti hemen hastaneye gittik nst ye bağlayıp açıklıgıma bakıldı 2 cm açılma var dogum başlamış eve git sıcak duş al sancın sıklaşnca tekrar gel dedi doktor hemen eve gelip sıcak suya oturdum. Gece 2 de tekrardan gitti hastaneye açılmam 5 cm olmuştı hemen yatışım yapıldı serom takıldı bir kaç saat sonra açlmama tekrar dan bakldı ama ilerlememişti doktor suyumu patlattı. dogum hızlansn diye inne yaptılar sancılar 2 dakakda bir geliyordu odamda sürekli yürüyordum selavat getirdim ‘sümmessebile yesserah ‘ çektim aglamanın bagırmanın hiç bir faydası yok gerçekten en ufak sesim bile çıkmadı aglamadım bile 💪🏻sancı gelince yere serdikleri çarşafın üzerinde çömelip bekliyodum o arada kayınvaliden belime masaj yapıyordu squat hateketi yapıyordum hafif hafif zıplıyordum açıklıgım güzel ilerlyor 8 cm olmuştu ama sesim çıkmıyordu ebeler sancım yok zannediyorlar oysaki beynim uyuştu artık sancıdan hafif bulanık görmeye başladım ebeler sürekli gelip kontrol ediyor ıkınma gelince haber ver diyorlar bi kaç saat sonra istemsiz ıkınma geldi bi kaç kez hemem hemşirelere haber verdk beni yatırıp tekrardan muayene etti şimdi yandaki demirlerden tut çeneni gögüsüne koy nefesinin sonuna kadar büyük abdestini yapar gibi ıkın dedi aynı şekilde nefesimi toplayıp ıkındım tamam dur bebeği çıkaracan hemen dogur demedim ya dedi 😂 çok güzel ıkınıyosun hemen dogum haneye gidelm dedi gittik çatala çıktım doktorumda aynı şeyleri söyleyerek ıkınmamı istedi 3. Kez ebenin karnıma bastırmasıyla içimden balık gibi kaydı minik oğlum o an ki rahatlamayı size anlatamam dünyanın bütün vebali üstümden kalkmış gibiydi 😂Dikişlerim var ama kaç tane bilmiyorum söylemedi doktorum 🙈 oğlum 3300 gr 51 cm dogdu sütümde hemen geldi şükür emziriyorum 😌 biz 5 günlük olduk bile Rabbim herkese kolay dogum nasip etsin ☺️
Öneriler;
📌Depent Hayat kurtarıcı gerçekten
📌10 lu hastane çıkışı 2 tane beşli takım aldım yeterli oluyor bebek için
📌2 takım pijama yüz havlusu 2 emzirme atleti kendim için yeterli oldu
📌normal dogum istiyorsanız bol bol yürüyün hurma yiyin nefes egzersizlerini ögrenin
📌Tuvaleti kolay yapmak için bol su için kaysı kompostosu götürün yanınzda
📌Sütünüzü artıracak rezene çayı alın dut alın incir hurma işe yarıyor