Şeker yüklemesini kesinlikle yaptırmalısınız eğer gebelik şekeriniz varsa ve bunun farkında değilseniz bebekte gelişimsel sorunlar ,iri bebek olma ,doğduğunda aniden şekerinin düşmesi vs.bir sürü komplikasyona neden oluyor.Ben gebeliğim boyunca çok dikkat etmeme rağmen ve sadece 3 kilo almama rağmen gebelik şekerim olduğunu öğrendim ki ailemde yok şeker hastalığı.Doktorum ailemde olmadığı için ve kilolu olmadığım için yaptırmak istememişti ben istediğimi söyledim şükür ki yaptırmışım .ben 24.haftamda yaptırdım sabah aç karnına 75 gr Şekerli bir su içtim ve 3 kere kan verdim böylelikle öğrenmiş oldum doktorum endokrin e yönlendirdi günde 9kez şekerimi ölçtüm ve şeker diyeti yapıp hareket ettim doktor Şuan insüline gerek yok dedi diyete cevap verdiğim için ama beslenmeyi bozarsan şeker tavan yapıyor bu da bebeğin pankereasını yoruyor bebek Yüksek şekerle beslenmiş oluyor .Şimdi günde tek öğün ölçüyorum ve diyete devam ediyorum .Şuan 30. Haftadayız ama hep endişe ediyorum bu durumdan ötürü .24-28 haftada olan tüm anne adaylarının bunu atlamaması çok önemli ben yaptırmasaydım şuan bunu bilmeyip ona göre davranamayacaktım .Allah hepimize bebişleirmize sağlıcakla kavuşmayı nasip etsin