Ever hanımlar klasik söz ile başlıyorum. Doğum hikayelerini okurken ben ne zaman yazacağım diye heyecanla bekliyordum.☺️ Biraz uzun ve detaylı yazacağım baştan söyleyeyim 🙈
Normal doğumdan korktuğum için kendi isteğimle sezaryen olmaya karar vermiştim ve 38+1 için gün almıştım. 14 ağustos cuma günü kızımı kucağıma almayı sabırsızlıkla bekliyordum. Çarşamba günü yani planlı sezaryen tarihinden 2 gün önce kahvaltıdan sonra markete çıktım, yufka falan aldım börek sarıp buzluğa atacaktım o gün. Marketten geldik poşetleri yerleştirmeden yemek hazırladım, bir güzel yedim. Sonra tam kızımın odasına gittim eşyalarına bakarken (saat 17.00 sularında) bir anda bir şey aktığını hissettim. Suyum geliyordu. Koşarak wc ye gittim ve gelmeye devam ediyordu. Peşinden nişanım da gelince beni aldı bir panik, evin içinde oradan oraya koşuyorum. Allahtan eşim yanımdaydı, kalk dedim ben doğuruyorum😂 O da panikledi tabi, neyseki hastane çantam hazırdı hemen arabaya yerleştirdi. Hemen doktorumu aradım, gel yatışını yapalım acil sezaryene alalım seni dedi. Ama hocam ben yeni yemek yedim diyince o zaman 20.00 gibi alalım dedi. Normalde 12 saat öncesinde yemek yenmemesi gerekiyor biliyorsunuz, ben yedikten 3 saat sonra olacaktım. Neyse ben evin içinde deli gibi koşuyorum, giyindim dişlerimi fırçalarken heyecandan midem bulandı, yediğim ne varsa çıkardım. Dedim ben böyle mi doğuma gidecektim, sözde makyaj yapıp hazırlanıp gidecektim kusarak cıktım evden🤣 Hayaller, hayatlar oldu biraz.
Neyse gittik yatışım yapıldı ailem geldi, dakikalar geçmek bilmiyor. O 3 saat geçmek bilmedi, akrabalarımıza haber gitmiş tabi arayan arayana. Neyse saat 8 civarı geldiler odaya aldılar beni sedyeye, ameliyathaneye kadar eşim de geldi o an sedyede çok ağladım çok duygusal bir andı. Ameliyathaneye ilk kez giriyordum hayatımda. Korku, heyecan, sevinç tüm duyguları yaşıyordum. Spinal anestezi olacaktım. İğne gerçekten dedikleri gibi acıtmıyor. Kıpırdamadan durmanız gerekiyor çok kısa sürüyor zaten korkulacak bir şey yok. Sonrasında yatırdılar beni, karnımda ellerini hissettim doktorun ve dedim ben hissediyorum ama dikkate almadılar😄 Ben hala diyorum ya hissedersem ne olacak falan derken midem bulanmaya başladı. Başını yan çevir kusabilirsin dediler öyle yaptım. Hemen damardan ilaç verdiler bulantı için. Aşırı panik yaptım tansiyonum düştü 9-5 olmuş o sıra bir ilaç daha verdiler sanırım. Üşümeye başladım ameliyathane soğuktu. Sürekli panik halinde bir şeyler söylüyorum derken doktor dedi ki bebeği alıyoruz bastırın. Yani başladıktan yaklaşık 5 dk sonrasıydı. Benim kalbim yerimden çıkacak, hemen yukarı baktım ve kızımı gördüğüm o anın tarifi yok🥰 Kızım cılız bir şekilde ağladı tabi ben korktum sorun mu var dedim yok dediler kenara aldılar kontrol ettiler sonra yanıma koydular fotoğraf çektiler. Hemşireye telefonumu vermiştim. İşte ondan sonrasını pek hatırlamıyorum sanırım bebek çıktıktan sonra sakinleştirici veriyorlar😁 Bi baygınlık geldi bana ama bilincim açıktı. Sonra doktorum çıktı, dikişlerim atıldı. Yani 20.00 gibi ameliyathaneye girdim, 20.22 de kızım doğdu. Ben de 20.45 gibi çıktım kapıda eşim bekliyordu, onu görünce çok duygulandım. Odaya çıktığımda kızım daha gelmemişti. Solunum sıkıntısı olabileceğini düşünerek oksijen vermişler ama küvöze girmesine gerek kalmadı neyseki. Emzirmem için koydular kucağıma, sütüm gelmedi malesef. Yine de emzirmeye çalıştım sonrasında mama verdik. Sonrasında karnıma bastırdılar anlık bir acıydı ama dayanılmayacak gibi değildi. Gece saat 03.00te hemşire geldi kalkabileceğimi söyledi. Herkesin dediği gibi ilk kalkış zordu, uyuşukluk geçince dikiş yerim çok acıdı, ama yine de yürümeye çalıştım. Ertesi gün öğlen çıktık hastaneden. İlk 3 gün dikiş yerim çok acıyordu, oturup kalkmak cok zor oluyordu. Nerden sezaryen oldum keşke normal doğursaydım diye ağladığımı biliyorum😄 Ama 4. güne doğru azalmaya başladı. 10 gün sonra çok rahat oturup kalkabiliyordum diyebilirim. Yani kişiye göre değişir mi bilmiyorum ama ilk 3 gün çok acı çektim. Baş ağrım olmadı, bol su içtim ve kahve içtim. Anestezinin yan etkisi mi bilmiyorum sağ omzum çok ağrıyordu, yaklaşık bir hafta sürdü. Sonrasında her şey yoluna girmeye başladı. Kızım 37+6da 3600 gr 53 cm doğmuştu 🥰 Şu an 3 aylık olmak üzere ve yanımda uyuyor 🥰 Oldukça uzun yazdım😊 buraya kadar okuduysanız teşekkür ediyorum ☺️ Sormak istedikleriniz varsa sorabilirsiniz 🌸