Bende hep heyecanla doğum hikayesi yamak isterdim çok şükür nasip oldu.
Biz 8 sene sonra hamilelik haberini aldık.cok zorlu bir süreç başladı ama sonu çok güzel oldu.🙏Günlerim gecikince evde test yaptım ama negatif cıkmştı.bir kaç gün daha geçikince doktora gittim ve hamilelik değerim yükselmişti çok mutlu olmuştuk inanamıyorduk.sonra bir hafta sonra bir daha gittik doktora ve çok kötü şeyler söylemişti doktor diş gebelik sen hamile kalamasın miyom var kist var desi ve ben orda yıkılmışım.bütün gün bende eşimde çok üzüldük.ertesi gün başka bi doktora gittik ve o bana hayır diş gebelik değil evet miyomun var ama hiç zararı yok.sadece bebek biraz rahmin dışında tutunmuş eğer rahme doğru ilerlerse sıkıntı yok ama dışa doğru gelişirse düşük olabilir dedi. Sık takip önerdi ve cok dikkat etmem gerekiyordu .ve biz doktordan sevinerek çok şükür diyerek aynı zamanda korkarak ayrıldık bişey olmasın diye dualar ettik.ama bu süreçte ben çok rahatsızlanıyordum ve hep kanamam vardı beni çok korkutuyordu lavaboya gitmek işkence olmuştu.bidahaki kontrola çok şükür doktor kesenin içinde gördü bebeği ama düşük tehlikemiz devam ediyordu.1 hafta sonra akşam birden baya kanamam açıldı.cok kanama vardı biz kesin kaybettik diyo o gece en kötü gecemizi geçirdik hastanede yattık iğneler serumlar kanama durmazsa müdahale edilecekti.cok zor gecenin sabahında çok şükür kanamam durdu.bebeğimin kalp atışlarında orda duyduk.cok sevindik.sonra tabi ben 5 ay sadece lavaboya gidebiliyordum pandemi derken 5 ayı iğne ve ilaçlarla atlattık.rutin kontrollerimiz yapıyorduk ve detaylı ultrason zamanımız geldi.detaylı ultarasona girdiğimizde yine çok kötü haberler almıştık ve yine kötü günler zor düşmanlarımız başladı doktor .bebeğinin bi böbreğinin genişlediğini ve kordondaysa 2 damar tek olduğunu söyledi buda down sendromlu olma ihtimali var dedi iğne yapalım karnına dedi yada kan testi yapılıyormuş yatırabilesin dedi biz hem çok üzülmüştük ama istemedim Rabbim nasıl naip ederse dedik ona razıyız.sonra tabi hep aklımızda kötü şeyler beni sakinleştirmeye çalışan eşim ailem.benim kendimi toparlamam baya zor oldu ama inancım kendimi toparlardı bana hep dua ettim.araştırdıktık kendi doktorumda böyle çok oluyor ama genelde sağlıklı doğuyorlar sadece düşük kilolu gelişim geriliği olabilir dedi.hep dua ettim çok üzülüyordum ama hiç umudumu yitirmedim.rutin kontrollerimize devam ettik.ama bu süreçte benim vücudumun baya rahatsızlıkları vardı çok rahatsızdım.safra taşım vardı bağırsak problemleri basur.idrar yolu enfeksiyonu zaten hiç bırakmadı peşimi sürekli ilaçlar antibiyotikler.bir gece çok böbrek sancım ve kusmam ve yüksek ateş vardı acile geldik kaç serum iğne ayşe düşürücüler ağrılarımı kesmedi ve tahliller yapıldı vücutta enfeksiyon çok vardı kana bulaşmıştı böbreğimde genişleme başlamıştı ve cep değerim 40 bulmuştu yatış yaptılar bend bebekte tehlikeli olabilir diye yattık bu pandemi sürecinde 7 gün yattım düşmeyen ateşler sürekli yüksek doz antibiyotikler cep değerim 90 buldu yatış sırasında 15 gün yatabilirsin dediler ben hep bebeğime bişey olur diye ödüm kopuyordu 27 haftamızdaydık nst bağlıyorlardı hergün 7 günün sonunda çok şükür atlattık çıktık.kendi doktoruma kontrola gittik ve orda doktorum bana geçirdiğim bu enfeksiyondan dolayı bebekte 1 hafta gelişim geriliği olmuş dedi suyu azalmış biz yine korku ve endişelerle ayrıldık tekrar perinatolojiye gittik orda gelişim geriliği sınırda takip dedi erken doğum riskim vardı ama bebeğinin böreği iğleşmişti.buna sevinmiştim.sonra artık bi perinatoloji bi kendi doktorum arasında gidip geldik hep bu seferde plasenta yaşlanmış kireçleniş dedi doktor ve erken doğum olacak nereye kadat görüebilirsek diye iki doktorda takibe aldı 32 haftamdaydım kilo almıyordu suyunda bi azalıp bi düzeliyordu hergün hastanedeydik net yapıyorduk tansiyonlarımda yükselmeye başladı suyum azalınca artık doktorlarda bebeği alırsak daha iyi.olur dedi 35 haftaya yeni girmiştik sezaryan olacaktım bebeğim kilosu düşüktü kuveze girecekti çok üzülüyordum.35 hafta 2 ekim artık doğumu gerçekleştirdik sezaryan ve tam anestesizle çok korktuğum ve çok ödem olduğu için tam aneztezi seçmiştim.çok korkuyordum bebeğim iyimi iyi olacakmı diye.ve doğum yaptım gözümü ilk açtığımda kızımı sordum iyi dediler çok ağlıyormuş solunum sıkıntısı olduğu için ve düşük kilo oldu için kuveze almışlardı.ben yatağıma geçtiğimde aklımda sadece kızım nasıl diye sormalı ailem eşim beni kızımın sağlığı yerinde olduğuna inandırmaya çalışıyorlar ben anestezinin ve geçirdiğim bu zorlu sıkıntılı süreçten dolayı inanmıyordum.ağrılarımda çöktü süt vermem gerekiyordu şırıngalarla denemeler yapıldı olmadı ama.doğum yapmıştım ama kızım canım adeğilde yatağı boştu herşeyi hazırdı babası süslemeler yapmıştı.ama yinede çok şükür demiştim sağlığı iyi iyiye gidecek ti 15 gün kalacak dediler.ben baya rahatsızdım ayağa kalkıp kendimi toparlarsam kızımı göstereceklerdi eşim görmüştü 5 dk bende heyecanlanıyordum.ne yapıp edip aya kalkıp kızımı görmeye gitttim o duyguyu o anı tarif edemem rabbim isteyen herkese sağlıkla nasip etsin.onu o minik kızımı küvezde gördüğümde artık kendimi tutamayıp çok ağlamıştım kızım bana bakmaya çalışıyordu.dokunamadım sadece camdan görebildim 5 dk .ertesi gün beni taburcu ettiler kızım hastanede bırakıp gelmiştim çok zoruma gitmişti herkez bebeğiyle çıkıyordu biz heyacanla hazırladığımız valizimizi alıp döndük.eve geldik ağrılarım çoktu tuvalette eşim götürüp getiriyordu süt götürmeniz gerekiyordu kızıma hergün.3 gün sütüm geldi ve azda olsa götürdük sonra artmaya başladı doktor kızımdan iyi haberler verdi.cok şükür 16 gün 2270 gr olan kızımı bize verdiler kucagımıza aldık sağlığı yerindeydi hiç bir sağlık sıkıntısı yoktu sadece minnak bir bebekti.korktuğumuz hiç bir şey olmadı.Rabnime şükürler olsun.inşaaallah bütün anneler hamileler sağlıkla bebeklerini büyütürler.cok uzun oldu arada atlattığım ayrıntılar bile var .ben benim gibi olanlara ders olsun diye uzun attım hiç bir zaman umudumuzu yitirmeyin şükredin.ben çok şükür şuan kızımın beşiğini sallamakla meşgulum yazarkende yazım yanlışlarım bundan dolayı olabilir kusurabakmayın.Zorlu bir süreç psikolojim yerle bir olmuştu ama sonu çok güzel oldu.bütün hamileler inşaaallah güzel bir hamilelik doğum süreci yaşar sağlıkla alırlar.🥰🤗😘🤲