Kelebek29 tetanoz toplamda 5 doz yapılan bir aşı ve yapılan her yeni dozda koruyuculuğu daha uzun sürüyor. Benim de 2. Hamileliğim ve şimdiye kadar 4 dozunu yaptırdım. Doğumdan bir yıl sonra son dozu da yaptıracağım. Her iki hamileliğimde de ne kendimde ne bebeklerimde sorun yaşamadım. Türkiye’nin aşılar konusunda ne kadar ileri seviyede olduğunu da biliyorum. Sizde herhangi bir yan etkisi olmuş olabilir ama bu herkeste olacağı anlamına gelmez, fazlaca yan etkisi olsa sağlık bakanlığının böyle bir uygulaması olmaz zaten. Burada hamileler yazılan onlarca olumlu yorumdan değil de tek bir olumsuz yorumdan fazlasıyla etkilenebilirler. Aşı reddi son zamanlarda çokça arttı buna sebebiyet verecek sözlerden kaçınmalıyız. Belki sizin yaşadığınız sorun yaşınızdan kaynaklanmıştır. Sağlıkla bebeğinizi kucağınıza almanızı dilerim.