Merve_Sa merhaba, erzurumda pek çok doktora gitmiş biri olarak size yazıyorum. İnşallah faydalı olur yazdıklarım.
Evlendiğimden beri kontrol için hep Fatma Aydına gidiyordum Buharada. Gücen veriyordu niyeyse bana ama soğuk bir kadın. Neyse hamileliğimin en başında da ona gittim pandemi nedeniyle eşimi içeri almadı ki çıkınca baktım diğer tüm doktorlar eşleri odaya alıyorlar. Sonra ona gittiğimde 8 haftalıktı illa tutturdu ki vajinal ultrasonla bakalım kalp atışlarını daha net duyarız ben de internette okumuştum vajinal ultrason sonrası düşükler kanamalar olabiliyormuş istemedim dedim mi korkuyorum üstten bakın duyduğumuz kadar onun cihazında da duyduk ama bir de dopplere yolladı orada daha net duyduk. Sonra tekrar ona gittim ama baktım ki ne bilgi veriyor ne düzgün açıklama yapıyor odaya girmemle çıkmam bir hatta kan testi istedi sonuçları götürdüğümde odaya bile almadı yanındaki kızla yolladı birşeyler söyletmişti şok oldum odaya almamak ne çok canımı sıktı ben de orada Hümeyra hanımın hastaları vardı onlardan bir kaçı ile konuştum baktım ondan çıkan herkes mutlu dedim bir de onu deneyeyim. 12. haftadan beri hümeyra hanıma gidiyorum şu an 35. haftadayım. Yani çok bilgili inanılmaz bir doktor değil ama inanın odaya girdiğimde bir nasılsın canım diye sorması bile yetiyor. Ultrasonları uzun sürüyor bilgilendiriyor. Buharada şu an en gidilebilecek doktorun kendisi olduğunu düşünüyorum. Buharada Muhammed beyin hiçbir şey bildiğini düşünmüyorum kümyasal gebelik geçirirken ona gittim onda sıra yoktu boştu diye bana kimyasal geçiriyorsun diyip progeateron verdi ne açıkladı kimyasal nedir diye ne de başka bilgi yarın gel dedi ben de çıkınca annem nenehatunda kendi doktoruna götürmek istedi Ayşenur Aksoy, ona gittim sakın dedi ne progesteronu ortada sağlıksız bir embriyo var vücut onu atmaya çalışıyor prosgesteron neyi tutacak dedi sağolsun konuştu anlattı kimyasal gebelik nedir diye içimi rahatlattı. İnternette de baktım kimyasal da öyle bi tedavi yöntemi yok yani biraz araştıran insanlar olmasak dediğini yapsak gereksiz gere hormon yükleyeceğim vücudumu tam da kimyasal gebelik yaşarken 🤷🏻♀️ Nenehatunda Ayşenur Aksoy da iyi ama ben devlet hastanelerine şu an gitmek istemediğim ve doktorların bilgi verme tarzını sevmediğim için gitmiyorum. Buharada Demet hanıma da gittim ona da kimisi çok iyi diyor kimisi sarhoş diyor. Bana aşırı soğuk ve kaba bir insan geldi. Çok sert her kontrolde ona gidip stres olamam. hümeyra hanımdan memnunum sadece bu hafta beni biraz fazla endişenlendirdi biz de başka bir doktora daha görünelim dedik Prof. Metin ingeç var onun özel muayenehanesine gittim. O kadar doktor tecrübemden sonra diyebilriim ki maddi olarak sıkıntınız yoksa direkt ona gidin. Ücreti 400 öyle kontrolü de bedava falan değil. Baktığı cihaz aşırı iyi bir cihaz kendisi de çok bilgili güzel anlatıp bilgi verip ultrasonda ve sonrasın her şeyi tek tek gösterip anlatıyor. Biraz suratsız ama klasik prof işte. Sezaryen doğuma giriyor yalnızca eksisi o. Vajinal doğum yaptırmıyormuş. Hiç değilse detaylı ultrasonda muhakkak ona gidin ne var ne yok her şeyi söylesin riskleri va içiniz rahat etsin. Ben detaylı ultrasonda araştırmada radyolojiye gittim o kadar pişmanım ki doktorun tavrı bilgi vermemezliği düzgün bakmaması vs. metin beyi bilseydim o zaman kesin ona giderdim. Buharada yeni gelen bir de özgür bey var. Pek hastası yok diye detaylı bakıyormuş ultrasonda falan ama nenehatunda çalışan hemşire arkadaşıma sordum biz doktorların iyiliğini fazla sezaryen yapıp yapmadığıyla ölçüyoruz çok sezaryene alıyor dedi, hümeyra hanım da öyleymiş en az sezaryen yapan Demet hanımmış öyle dedi. Ama benim kriterim iyi doktor için bu değil açıkçası bebeğim sağlıkla doğsun da normal falan farketmez. Daha hamileliğinizin başındaysanız her ay başka bir doktora giderek ya da 2 haftada bir kendiniz karar verin bence çünkü tüm hamilelik boyunca gideceksiniz son zamanlar haftada bire düşüyor sevmeniz güvenmeniz çok önemli. İnşallah faydalı olur yazdıklarım aklınıza takılan bir şey olursa yazın bana çok uzamasın diye her şeyi yazamadım detaylı