sevval5481 hiç korkmayın kendinizi kasmayın eninde sonunda biticek o sancılar öyle düşünün. Benimde ilk doğumum olucak hayırlısıyla 19 günüm kaldı çok korkuyordum ama sağlık ocağındaki ebe abla bişey dedi o zaman biraz korkularım gitti. Dediki sancılar sırasında kendini gerersen stres yaparsan korkarsan açılman ilerlemez sancıların bile durabilir. Buna ürkek ceylan hormonu deniyormuş. Ceylanlarda doğum yaparken bi tehlike sezerlerse yavrunun yarısı çıkmış bile olsa doğum dururmuş ceylan tekrar güvenli bir alan ararmış kendini güvende hissettiği an doğum devam edermiş. Bu yüzden kendini hiç strese sokma sabırlıca sancını çek dedi.