Normal doğumu çok isteyen biri olarak yüksek tansiyon nedeniyle malesef sezeryan olmak zorunda kaldığım ama oğlumu sağ Salim kucağıma aldığım için şükürler ettiğim bir günden merhabalar. Doğum hikayemi mutlaka paylaşacağım ilk olarak sezeryan doğum yapacak annelere öneriler de bulunmak istiyorum.
✅Depend hayat kurtarır. Mutlaka alın
✅pijama değil kesinlikle gecelik sabahlık alın. Çünkü sürekli kanamanız kontrol ediliyor dikiş ve karın ağrısından pijamayı indir kaldır yapmak çok zor olur mutlaka 2 takım gecelik olsun. Hatta 3 te olabilir.
✅Sütünüz hemen gelmiyor hastaneler mama veriyor şırıngayla veriyorlar ama ne olur ne olmaz ben biberon mama süt sağma makinesi kullandım gayette iyi oldu.
✅Sezeryandan sonra ilk ayağa kalkma kesinlikle çok zor ama inanın sizi bir defa kaldırdılar mı ne olursa olsun yere değil karşıya bakın, nefeslenin, yürümeye çalışın.
✅kayısı kompostosu bağırsakları çalıştırıyor ilk gaz önemli mutlaka yanınıza alın
✅süt oluşması için ve ilk gaz için kesinlikle Humana çayını alın. İçinde rezene olduğu için rahatlatıyor.
✅size eşiniz dışında bebeğin bakımına yardım edecek anne, kaynana, abla, kız kardeş vs. Gibi biri bence refakatçi olarak kalmalı. Ama ilk ayağa kalkmada mutlaka eşiniz olsun yanınızda bayanların tek başlarına yapabileği birşey değil
✅Damar yolu açılması evet ağrıyor ama öyle aman aman bir ağrı değil korkmayın
✅sonda takılması ve çıkarılması hiç ağrı yapan bir durum değil asla korkmayın
✅Spinal iğnesi yapılırken emin olun hissetmiyorsunuz.
✅Sezeryandan sonra baş ağrısı olmaması için mutlaka şekersiz Türk kahvesini bol bol içiyoruz.
✅Bol bol su içiyor ve yürüyüş mutlaka yapılmalı buna rağmen gazınız gelmediyse gidip klozete oturun isterseniz bir saat oturun o şekilde de ilk gaz çıkıyor ki benim öyle oldu.
Şimdilik önerilerim ancak bu kadar eğer sormak istediğiniz bir şey olursa seve seve cevaplarım. Yapabiliyorsanız normal doğumu tercih edin derim ama benim gibi mecbur kalırsanız yapılacak birşey yok. Rabbim hepimizin yardımcısı olsun. Ben şuan oğluşumla öpülüp koklaşmanın keyfini çıkarmaya çalışıyorum. Hepinize sevgiler🙏🏻👏🏻 Doğum hikayem çok yakında