tatlı kızım ada doğalı 1 ay oldu.Hamileliğim boyunca forumu takip ederek bir çok bilgi öğrendim.herkes doğum anını paylaşırken ben ise sizinle doğum sonrası deneyimlerimi paylaşacağım.sezeryan doğum yaptım ve kızım 3kilo doğdu.bebeklerinizin kilosuna üzülmeyin,doğumdan sonra et,süt,yumurta,hurma,incir,su vs.sağlıklı beslenerek sütünüzle kilo almasını sağlayabilirsiniz,yeterki sağlıklı doğsunlar.eğer normal doğum olmayacaksa sezeryan düşüncesi sizleri korkutmasın.ameliyattan sonra vücud her hafta kendini toplamaya başlıyor.Acı ve ağrı oluyor ama dayanılmayacak şekilde değil.zaten ilaç desteği sağlıyorlar günlerinizi daha rahat geçiriyorsunuz.ayrıca ameliyat sonrası hastahanedeyken yürüyüş yapıp,nescafe içerseniz bu vücudunuzdan narkozu daha çabuk atmanıza yardımcı olacak ve bağırsaklarınızın pırt yapmasını kolaylaştıracaktır.pırt yapmanız önemli:) ne kadar erken doğum yaparsanız yapın sütünüz gelmeye hazır buna inanın ve endişe etmeyin.pompa öneriyorum,(lansinoh kullandım,hem bilinen marka hemde piyasaya göre ucuz diye)ameliyattan sonra pompayla süt kanallarımı açtım ve böylece hemen emzirmeye başlayabildim.bebeğinizin çene kasları henüz zayıf olduğundan kanallarınızı açamıyor ve sütüm gelmedi sanıyorsunuz.emzirme yöntemini mutlaka internetten video falan izleyerek öğrenin.doğru emzirmeyle hem yara sorunu yaşamazsınız hemde bebeğiniz daha çok beslenir.emzirmeden önce göğsümü karbonatlı suyla sildim,böylece bebeğimde pamukçuk oluşmadı.bunu öneremiyorum,doktorunuza danışın ama ben iyiki yapmışım diyorum.ayrıca ilk günler pompayla biraz destekledikten sonra bebeği emzirmeye başladım,çenesi sütü getirene kadar yoruluyor sonra ağlıyor ve siz sütüm yetmedi sanıyorsunuz.bildiğiniz uyanıklık yaptım ve kızıma konfor sağladım:)) ilk 15 gün gaz olmaz o yüzden bebeğiniz ağlıyorsa sizin kokunuzu istediğinden ve muhtmelen açlıktan ağlıyordur.emzirin:) uykusuzluğa hazır olun ama bi süre sonra alışıyorsunuz ve 4 saat uykuyla yeri geldiğinde 2. günü bile yaşıyorsunuz,o yüzden yediğiniz şeyler önemli,bebeğe süt sizede enerji verecektir.bebeğinizi uyuturken kulaklarını düzeltin şekli bozulmasın.her emzirmede her uyuduğunda uyanmasını göze alarak düzeltiyorum.hemşireler yan yatırmanızı önerir ama mutlaka kafasını bazen sağa bazen sola yatırarak dengeli şekil almasına önem verin.bi süre sonrada sizin gözetiminizde düzde yatırınki kafa şekli güzel olsun:) emzirdikten sonra gazını çıkarmanız lazım,ilk zamanlar ne kadar denerseniz deneyin çıkmıyor ama büyüdükçe onunda vücudu adapte oluyor ve sırtını sıvazladığında gazı çıkmaya başlıyor.ıslak mendil kullanmıyorum,pamuk ve suyla temizliyorum,bezini sık değiştiriyorum o yüzden pişik sorunumuz olmuyor.ayrıca her krem her şampuan bebeğe iyi gelmiyor.kullanırken gözlemleyin ve kötüyse hemen değiştirin.bebeğinizin altını alırken gaz masajı yapın,o anda gaz çıkmasa bile ilerleyen saatlerde daha rahat kaka yapmasını sağlıyor.gaz masajı videoları izleyin.kıyafete gelince:) ilk zamanlar daha az kıyafet yeterli gelirken ilerleyen günlerde yani kakası arttığında ve kusmaya başladığında,kıyafete ihtiyacınız olacaktır.kısa vadeli kıyafetler alın.mesela 0-1 ay alın onları kullanın bi süre sonra 1-3 alın onları kullanın…bence böylesi daha ekonomik ve daha işlevsel oluyor.kargolar 2-3 güne geliyor zaten;)
ilk zamanlar bebeğiniz uyanmak bilmeyecek sonrada uyumak bilmeyecek:)) ama bu onun size ihtiyacından kaynaklanıyor.sizden kopmamak için uykuya dalamıyor.bebeğinizin hareketlerini anlamaya çalışın,belki sadece onunla sohbet etmenizi istiyordur.aklıma gelenler bunlar arkadaşlar,bir çoğunuzun belkide bildiği şeylerdir ama illaki birilerinize faydam olmuştur diye düşünüyorum…sorularınıza yanıt veremeyebilirim,bu forumun hareketli olmasının nedeni hamilelikte bol vakitmiş,happykids için durgun diyorlardı,bebek bakmaktan giremiyoruzki oraya:)) hepinize hayırlı ve sağlıklı doğumlar dilerim ve çoook öperim:)