aysgks_34 Daha önce benzer bi konuda “Sizin durumunuz biraz farklı benden ama ben de her şeyin doğal olanının daha güzel daha sağlıklı olduğunu düşündüğüm için normal doğum istiyordum. Ama aşırı huzursuzdum geceleri uyuyamıyordum doğum başladı başlayacak stresiyle. Ne zaman olacak ne zaman gelecek nasıl yapacağım, yapamaz da o kadar sancı çekip sezaryene alınırsam diye düşünmekten çok gergindim ve o doğum anı gözümde çok dehşetli bir andı. Yine de keyfi sezaryen yapmayı içime sindiremiyordum doğal yolu bu değil diye. Sonra pazartesi günkü kontrolümde bebeğimin gelişiminin geride kalması dolayısıyla mecburi sezaryen olacağımı öğrendim. Bi yandan durum beni üzdü ama bi yandan da sorumluluğun benden çıkıp her şeyin kesinleşmesi çok rahatlattı. Çarşamba günü olacak inşallah, anladım ki kendime eziyet etmişim mecburiyet olmasa da benim için doğru olan yol buymuş zaten (iyi olan budur demiyorum tabi ki. Benim için iyi olan bu sadece). Normal doğumun olduğu gibi sezaryenin de avantajları dezavantajları var. Ben bu yolla doğum yapacağım kesinleştiği için avantajlarına odaklanıyorum artık. Şöyle ki normal doğumda da aynı olmasa da dikişler çok büyük ihtimalle olacak ve onun sıkıntısı yaşanacak yine bu bakımdan büyük kayıp değil diye düşünüyorum, tamamen kontrollü bir süreç olduğu için kendimi evimi vs her şeyi ona göre ayarlayabilcem, normal doğum için sancı çekip sonuçta sezaryene alınmak gibi bir ihtimal her zaman var bu bakımdan sonrasında belki belli bir acı olsa da en azından hem öncesinde hem sonrasında acı çekme ihtimalinden kurtulduğumu düşünüyorum en azından doğuma güle oynaya gideceğim, doğum anımı bir travma olarak hatırlamayacağım, normal doğum sonrası vajinada oluşan idrar kaçırma perine yırtıkları vs riski yok, ben kendi adıma normal doğumdan sonra bir daha cinsel ilişkiye girme konusunda da çok tereddütlü korkuluydum (normalde hiç böyle bir korku yaşamadığım halde yani ilk gece korkusu vs gibi, tamamen doğum travması kaynaklı) bunu da aşmış oldum, bebeğimin doğum esnasında oksijensiz kalması ihtimalinden korkuyordum bunu da aşmış oldum. Bunun gibi çoğunlukla çok kötü ve dezavantajlı gibi görülse ve gösterilse de bence pek çok avantajı da var” diye yazmıştım. Benim fikrim bu yönde. Evet doğal olan yol vajinal yol ama elimizde de böyle bir imkan varken normal doğum ciddi anlamda travmaya dönecekse neden değerlendirmeyelim?