_Nur_ Arkadaşlar bebeğimin beyninin sol tarafında 10mm ventrikül incelendi, 25. Haftadayiz daha once 8mmdi simdi 10 olmus bu durum başına gelmis olan var mi? Doğduktan sonra herhangi bir anormallik oldu mu ?
ikibebeliana _Nur_ ben 21 nci haftada detaylıya girdim iki tarafı da 10 mm ölçüldü fetal mr çekildim yine 10 mm ölçüldü şuan 33 haftalığım hala 10 mm doktor bişey çıkmaz bence dedi genelde erkek bebeklerde o haftalarda çıkıyormuş
_Nur_ esloka perinatologtan sonra baska doktora gosterdiniz mi peki ? 9mm de kucuk degil 4 doktorda yanlis mi görmüş
esloka _Nur_ sonraki muayenelerimde de hic biri göremedi bende şaşırdım nasil.olur 4 doktor gördü ozel devlet hadi biri yanlış gördü hepsi mi yanlış gördü dedim ama yok yani bak dedi 7 kere ölçtüm dedi
esloka YenidenAnneOlmak tam hatırlamıyorum çıkmasının üstünden 3 hafta sonra yok dendi pazartesi detaylıda cikti çarşamba yok denildi
yyagmur- esloka kendiliğinden düzelen bir durum mu bu ? Hidrosefali olabilir mi peki çok korkuttular beni
esloka yyagmur- büyümesi ne derece gidişat takip gerekiyor olur olmaz demek yanlış olur ama takip önemli
esloka yyagmur- gerileyebilir de ilerleyebilir de öylece kalabilir de 10 12 cok büyük bir rakam değil bende korktmustum ama.doktorlar bilgi vermedi ben netten arastirmisfim
_Nur_ yyagmur- kendiliğinden küçülebilir ama buyuyedebilir benim 2mm buyudu mesela simdi daha da buyur mu diye korkuyorum cunku beyin gelisemiyormus doktorum oyle soyledi
_Nur_ ikibebeliana 10mm de kalması iyi bir sey, az bir süreniz kalmış zaten insallah ilerlemeden bitirirsiniz hamileliğinizi
YenidenAnneOlmak _Nur_ 26. Haftadayım Dr um Fetal MR çektirmemi söyledi. 10 mm den itibaren hafif ventriomegali deniyormuş. Yani beyinde lateral ventriküllerin genişliği 10 mmyi geçmemeliymiş. İçinde sıvı olan yapılar. Bu sıvının artma sebebinin altında ne var mevcut ultrasonla anlaşılamadığı için MR ile görüntüleme isteniyor. Ben çektirmeyi düşünmüyorum şu an.