Öncelikle herkese merhabalar.. 17 haftalık gebeyim. herkes gibi 11 haftalıkken ikili tarama testim yapıldı. Kombine risk 1:739 , ikili risk 1:212 çıktı.
27 yaşındayım. İlk gbeliğim ve akraba evliliği değiliz sigara kullanmıyorum. Ailede down yok. Bunları yazma gereği hisettim çünkü şaşkınlığımı sizlerler de paylaşmak istedim. Çok araştrırdım. Bu kadar ayrıntılı yazan çizen yoktu. Umarım yol gösterici olurum. ;
İkili taramamın bize huzursuzluk vermesiyle başladı serüvenim. Kendi doktorum ense kalınlığını 1.9 ölçtü. ve bizi bir perinatoloji uzmanına yönlendirdi.
Çok kaliteli iki doktordur ikiside.
Perinotoloji uzmanı ense kalınlığını 2.4 ölçtü ve bebeğin duruşundan ötürü burnunu göremediğimiz için amniyosentez önerdi. Çok korktum. ARAŞTIRDIM-ARAŞTIRDIM-ARAŞTIRDIM. . Ama sonuç olarak yaptırdım.
Benim yaptırma amacım gebeliği sonlandıracak olmamdı. Fakat düşünüyorum da sonlandırmaycak olsaydımda yaptırırdım. Çünkü Downsendromlu bir bebeği dünyaya getirecek olduğunuz için hazırlığınız çok daha farklı olmalı..
İlk sonucum geldi hızlı sonuç diyorlar QF 21 kromozom ile uyumlu yani down. detaylı kromozom sonucu 2 hafya sonra çıkacakmış ve kürtaj işlemi için o raporu almalıymışız. Şuanda bekliyoruz. Detaylı dediğim test kültür testi. QF testi ve Kültür testinin birbiriyle uyumu %98 yani aslında şuan elimize aldığımız sonuç kesine çok yakın. Kültürün temiz gelmesi bir mucize gibi.
Söylemek istediklerim aslında bunlar değil. okurken sıkılabilirsiniz fakat ben yazmaktan sıkılmadımkorkmadım. Amniyosentez öcü gibi görülüyor çok YANLIŞ! Uzman ellerde yapıldığı zaman 2 gün istirahat edildiğinde düşük önleyici fitiller ilaçlarla desteklendiğinde sizin sadece 1 haftanızı olacak. Çok güzel yatak istirahatiyle atlatabilirsiniz. Ağrı sızı acı asla yok. Biz çok şaşırdık. yaşımız ufak böyle birşey asla beklemiyorduk.. Bu testi sonlandırmak için yptık fakat bence riski olan annelerde korkmadan yapsınlar. Okuyorum '‘ allahın verdiği’‘ ’‘ kabulüm’' gibi birsürü yorumlar. yaptırmayacağım diyorsunuz. Evet siz akbul edebilirsiniz fakat o nasıl gelecek fikriniz varmı? Orana vurduğumuzda çoğu down bebekte böbrek genişlemesi,kalp yetmezliği,beyin kanlanması vs. gibi rahatsızlıklar oluyor. Bunlar hakkında bilginiz varmı ? Down bebekte bağırsak problemiyle ilgili bilgini varmı ? Elbette kabul edin o sizin tercihiniz fakat en azından emin olup bebeğiniz için hazırlanırsınız. Ben yapamam. Benim bakımıma yıllar boyu muhtaç olabilecek bir birey,dışlanacak bir birey.. bile bile göz göre göre de kendi annelik hevesim için onu dünyaya getiremem. Buda benim fikrim. Başıma birşey gelirse o ne olur ? Bu düşünce beni yer ve ben zaten bebeğime sağlıklı bir anne olamam. O yüzden sonlandıracağım. Demem o ki korkmayın. Karşılaşacaklarınızdan veya işlemlerden korkmayın. Bilim ile ilgili olan şeyleri reddetmeyin. Önyargılı olmayın ve kimseyi de korkutmayın .. Yaptığımız herşey iyi veya kötü,doğru veya yanlış bebeğimiz için ..