Fulyazorlu30 doğum parası devletin her doğum yapana verdiği bir ücret ilk çocuğa 300 TL ikinciye 400 üçüncüye 600 TL diye biliyorum başvuruyuda Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüklerine veya Sosyal Hizmet Merkezlerine giderek yapabilirsiniz. Başvuru yapmadan öncelikle nüfus müdürlüğüne giderek yeni doğan çocuğunuzun geçici kimlik belgesini almanız gerekir.
bir diğeri süt parası hakkı 202 TL . Bildiğim kadarıyla o da aynı yerde başvuru yapılıyor tam emin değilim. Birde çalışan sigortalı annelere ödenen para var o da şöyle ki 16 haftalık doğum izninde çalışmıyor olması gerekir. Son 1 yıl içinde 90 gün sigortasının ödenmiş olması gerekir. Ödenecek miktar brüt maaşımız üzerinden hesaplanır. Çalışamaz raporunu iş yerine vermemiz yeterlidir başka bir yere başvuruya gerek yoktur 😊