ozgetunak hastanedeki ebelerle mutlaka konuşun derim. Bazı hastaneler açılma 7 cmken ıkındırmaya başlıyor bazıları 10 cm olmadan veya ıkınma kendiliğinden gelmeden doğuma almıyor.
Eğer bebeğin aklp atışları düzenli ve sizin sancı çekmeniz sncıya dayanmanız normalse suni sancıyu alabildiğinşz kadar alın.
benim fitl ile başlatıldı doğumum. Fitil konduktan itibaren 13 saat sancı odasında nstye bağlı bekletildim. Suyum açılmam yoktu ama rahim ağzı zırh gibi diyorlardı fitili yerleştirirken , çıkarırlarken epey yumuşamış demişlerdi. Sonra odama geldiğimde bol yürüyüş vs yaptım , gece suyum geldi ,suyum geldikten sonra başladı açılmam ve 4 saat içinde 10 cm tam açılma oldu. Ikınmam kendiliğinden geldi iki ıkınmada doğurdum. Toplam 25 saat sürdü ve hiç yorgunluk yoktu üzerimde çünkü hiç bağırmadım.
yanımda bir bayan vardı kendiliğinden ilaçsız başlayan bir doğumu vardı,devamlı bağırıp ağlıyordu tansiyonu yükseldi, bebeğinin kalp atışı yavaşladı bebeği kanala inmişti açılması 6 cmdi zorla ıkındırdılar yoksa bebeğe zarar gelecekti ve makata kadar yırtıldı. Benim ekrandaki sancım onun iki katı olmasına rağmen ben bağırmıyordum sakindim mesela.
yani kısaca bu doğum eylemi tamamen öncelikle bebeğin kalp atışına ve sağlığına, daha sonra sizin doğumda göstereceğiniz performansa bağlı. Bunun için normal doğumu denemeden asla bilemezsiniz . Eğer özel hastanede doğum yapacaksanız zorlandığınızda epidurali isteyebilirsiniz. Devletlerde varmı bilmiyorum ☺️
Sezaryen konusunda fikrim yok inşallah güzel açıklayan bir arkadaşımız olur